Основне методичне забезпечення дисципліни
Шановні студенти!
В цей важкий для всієї України час говірка «В здоровому тілі – здоровий дух!» набуває особливого сенсу!
Дехто з вас захищає нашу країну зі зброєю в руках, хтось виконує волонтерську роботу, допомагаючи збирати для ЗСУ, ТРО, медзакладів все необхідне або тим громадянам і тваринам, які потребують допомоги…
І навіть в таких умовах ми продовжуємо навчальний процес!
Кафедра Фізичного виховання і спорту теж готова до роботи! (Графік консультацій викладачів кафедри в реальному часі можна подивитись нижче).
Враховуючи ситуацію, залікові вимоги стають більш гнучкими і альтернативними!
Натомість вважаємо за необхідне вкотре наголосити на тому, що регулярні заняття фізичними вправами (динамічними, статичними, дихальними) сприяють поліпшенню загального фізіологічного та емоційного стану, підвищенню витривалості, розвитку дисциплінованості, яка в свою чергу допомагає раціонально розподілити свої сили і час!
То ж одним з завдань може бути ведення щоденника фізичних навантажень. При можливості він може бути підкріплений фото або відео з датами (фото і відео не повинні порушувати закон №7189 від 24.03.22).
Основним завданням залишається підтримка (підвищення) рівня фізичного стану!
Рекомендовані комплекси вправ, які можна виконувати в обмеженому просторі, можна подивитися нижче у теці з вкладеними файлами.
Нагадуємо, що виконання вправ в розминці має відбуватись за певною послідовністю (зазвичай – зверху вниз).
Все буде Україна! Разом до Перемоги!
Залікові вимоги для другого семестру 2022 р.
Шановні студенти, при отриманні заліку необхідно мати залік за перший семестр та щоденник самостійних занять. Щоденник буде оцінюватися за кількісним (кількість занять) та якісним (зміст самостійних занять при наявності самоконтролю за функціональним станом (ЧСС)) показниками.
Рекомендована кількість занять - 15.
Практичні рекомендації:
1. Підрахунок пульсу за 10 с:- на початку заняття (у спокої);
- в основній частині після інтенсивної роботи;
- в заключній частині (після дихальних вправ та вправ на розслаблення).
2. Основну частину заняття будувати таким чином, щоб вирішувалися задачі, спрямовані на: - розвиток сили м'язів рук, спини, тулуба взагалі, ніг; - підвищення рухливості хребта; - розвиток гнучкості плечових суглобів, кульшових, колінних та стопи; - формування правильної постави (для тих у кого в діагнозі різні порушення постави, виконувати також індивідуальні комплекси ЛФК).
3. Для вирішення поставлених задач можливо виконання власної тренувально-оздоровчої програми (описати у щоденнику) або виконувати завдання, переходячи за посиланням* (вказувати у щоденнику номер посилання за яким працювали):1) https://www.youtube.com/watch?v=7xiutDWj4PU
2) https://www.youtube.com/watch?v=LT0n3uqMugA,
3) https://www.youtube.com/watch?v=VEM6F22YZe0
4) https://www.youtube.com/watch?v=om_9y6ROrtU
5) https://www.youtube.com/watch?v=CzeiMrHnNAE
6) https://www.youtube.com/watch?v=lE2HXY0-Q8o
7) https://www.youtube.com/watch?v=U1t8ZgqmqRQ
8) https://www.youtube.com/watch?v=T6KKGpU6VuQ
9) https://www.youtube.com/watch?v=dUwyZPwyly0
10) https://www.youtube.com/watch?v=TO-PRPuEnyI
11) https://www.youtube.com/watch?v=mQxs_hjJtTE
* - рекомендовані за посиланням комплекси вправ - це основна частина заняття (не повне заняття!)
4. У заключній частині важливо фіксувати час потрібний для відновлення, тобто скільки хвилин активного відпочинку задіяно для того, щоб показник пульсу повернувся до вихідного (що був на початку заняття).
5. Для розвитку координаційних здібностей необхідно продовжувати працювати з гімнастичною палкою або її конструктивним аналогом; виконувати вправи на рівновагу та повторити контрольні нормативи минулого семестру. Для підвищення рівня координаційних можливостей пропонується також перейти за посиланнями:
1) https://www.youtube.com/watch?v=NAGcS7Ra5is
2) https://www.youtube.com/watch?v=p5fv46KwhsY
3) https://www.youtube.com/watch?v=zkI2RCBtDFw
4) https://www.youtube.com/watch?v=hxWv-eBA6_Q
5) https://www.youtube.com/watch?v=JOOxNf49DEs
6) https://www.youtube.com/watch?v=b6qA_zybQ_A
- Студенти ФУПП, які отримали залік:Бці-17(а)Шеставецька А. - 90 АКуліш А. - 80 СМозок Д. - 90 АМанелюк С. - 75 СБці-17(б)Петренко А. - 90 АМБГ-22Пономарьова М. - 90 АСвітліша А. - 90 АМазурок Д. - 90 АБМП-21Онуфрійчук М. - 65 D
Сніжко І. - 65 D
Студенти Будівельного ф-ту, які отримали залік:
Бці-11
Бовда Ю. - 80 С
Коваленко А. - 90 А
Бці-15
Гурська Р. - 80 С
Перестюк С. - 90 А
Ярова А. - 90 А
Бці-16
Помаз А. - 90 А
Бці-17
Бистрицька Т. - 90 А
Еп-11
Завгородня А. - 90 А
ОіА -21
Захарчук І. - 78 С
Оринянська А. - 75 С
Чир'ян Е. - 65 ДБолобан А. - 90 А
МО-22
Будзяк К. - 90 А
Пці-21
Сидорець О. - 90 А
Якименко А. - 75 С
Курчай С. - 90 А
Хоруджий А. - 90 А
Пцб - 22
Повидиш Є. - 70 Д
Пцб-24
Ватич А. - 82 В
Пцб-25
Кравченко К. - 90 А
Тимофєєва Є. - 90 А
Пцб-26
Репа В. - 82 В
Грищук М. - 90 А Мета самостійних занять - повністю виконати практичний обсяг дисципліни згідно навчального плану та робочої програми.
Завдання: підвищити/утримати/здобути рівень фізичної підготовленості за допомогою засобів фізичного виховання; розвинути фізичні якості (сила, силова витривалість, гнучкість, координація); сприяти стійкості навичок правильної постави; підготуватися до контрольних нормативів; здобути навички до самостійної роботи.
Практичні рекомендації:
1. Виконувати комплекси фізичних вправ кожного дня.
2. Заняття повинно тривати не менше 30 хвилин у добре провітреному приміщенні.
3. Дотримуватися принципів послідовності та поступового підвищення навантаження під час заняття фізичними вправами.
4. Слідкувати за частотою серцевих скорочень під час виконання вправ різної інтенсивності.
5. Чергувати періоди роботи та паузи відпочинку відповідно до свого фізичного стану та рівня фізичної підготовленості.
6. Додавати у рекомендований комплекс(и) фізичних вправ, індивідуальні вправи за нозологією.
7. Закінчувати заняття обов'язковими вправами на відновлення та розслаблення, а також дихальними вправами.
8. Орієнтовні комплекси фізичних вправ для виконання в домашніх умовах можна знайти у файлі "Комплекси вправ". Також зміст практичних занять викладений в основній частині планів конспектів занять на сторінці СМГ.
З приводу самостійних занять студентів також можна користуватися методичною літературою, що наведена нижче: Фізичне виховання у СМГ (практика).
Контроль за самостійними заняттями здійснюється за допомогою щоденника самоконтролю (індивідуальних занять), в якому повинно бути відображено: зміст кожного заняття та динаміка пульсу (ЧСС) впродовж заняття.
УВАГА! Переходити до виконання контрольних вправ можна тільки після розминки - 15-20 хв.!
Поради щодо ведення "Щоденника здоров'я":
- ЩОДЕННИК самостійної роботи на період карантину, де буде висвітлено: дата, час заняття, зміст заняття (оздоровчі біг/ходьба - зазначити час або метраж; розминка - спрямованість вправ, час виконання; основна частина заняття - найбільш змістовна, де потрібно надати більш детальну інформацію (якщо заняття спрямовано на розвиток сили, то які саме силові вправи виконуєте, для яких груп м'язів; скільки разів, скільки підходів; який відпочинок та ін.), заключна частина - вправи на розслаблення та відновлення після навантаження - які вправи, скільки часу потрібно на відновлення організму. Усе це підкріплюється даними пульсометрії (ЧСС) на початку заняття, відразу після активної роботи та після вправ на відновлення (наприкінці заняття). Оцінка за щоденник буде оцінюватися залежно від періоду ведення щоденника та якості змісту!
ОЦІНЮВАННЯ ЩОДЕННИКА: оцінювання відбувається за кількістю відвідувань (не менше 15 занять) та за якістю змісту заняття (від 1 до 4 балів кожне заняття). Максимальна кількість балів за щоденник - 60 балів.
Примітка. Вимога щодо 15 самостійних занять стосується тих студентів, хто не відвідував практичні заняття в першій половині семестру і не мають відмітки про присутність у журналі викладача. 15 занять - це загальна кількість відвідувань за семестр!
Спеціальність Семестр Лекцій Лаб. Практ.г-н Самост. Підсумк. контроль Усі 1-4 - - 30 на семестр 30 залік Робоча програма для студентів спеціально-медичної групи 1 та 2 курсів навчання