Формують у студентів теоретичну та практичну підготовку для роботи з сучасними електронними геодезичними приладами, обчислювальною технікою, що використовуються при визначенні координат і висот точок земної поверхні, при топографічних, інженерно-геодезичних, кадастрових роботах.
Мета: студенти спеціалізацій «Геодезія», «Геоінформаційні системи і технології», «Космічний моніторинг Землі» мають отримати чітке розуміння концепції, принципів, підходів та методів, що пов’язані з використанням інструментальних геоінформаційних систем.
Завданням вивчення дисципліни є надбання глибоких знань та розуміння передових концепцій і методів, що використовують в сучасних геоінформаційних інструментальних системах оброблення просторової інформації.
Метою викладання курсу "Інформатика і програмування" є опанування основами роботи на персональному комп'ютері, операційної системою, програмами-оболонками, офісними системами, основами програмування мовою Visual Basic та мовою MatLab.
Завдання:
— вивчення принципу роботи цифрових обчислювальних машин;
— архітектури ЕОМ;
— подання (представлення) інформації у ЕОМ;
— функціональних можливостей операційної системи Windows;
— комп'ютерних офісних систем;
— принципу роботи у мережі Internet;
— основ програмування мовою Visual Basic.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
архітектуру та принцип роботи комп'ютерів, функціональні можливості операційних, офісних систем і систем програмування;
вміти: користуватись комп'ютерними офісними системами, математичним пакетом Matlab, працювати у мережі Internet, створювати програми мовою Visual Basic.
Метою викладання курсу "Математичні методи і моделі" є опанування основами теорії та практики машинно-орієнтованих математичних методів, зв'язаних з обробкою інженерно-геодезичної інформації, з математичними методами моделювання геодезичних даних, з основами побудови цифрових моделей місцевості, автоматизованих систем обробки даних, з використанням геоінформаційних систем, а також, практичне засвоювання діючих сучасних систем автоматизації інженерно-геодезичних робіт.
Вивчаються методи і способи розвитку планової і висотної знімальної основи топографічного знімання у масштабі 1:500; одержати практичні навички роботи з теодолітами типу Т30 (2Т30), нівелірами типу Н3 (НЗК), електронним тахеометром, комп’ютерною обробкою геодезичних даних, складанням плану топографічного знімання.
Практична робота по створенню теодолітних ходів, технічного нівелювання, горизонтального, висотного та тахеометричного знімань у М 1:500; одержання практичних навичок з організації польових та камеральних робіт; практична робота з розвитку планової і висотної основи; закріплення теоретичних знань у геодезії.
Освітня компонента «Основи геодезії» є початковою для вивчення сутності та методами застосування фундаментальних понять геодезичної науки, геодезичних методів вимірювань і технологій їхнього застосування для розв’язування завдань науки і техніки. В курсі розглядаються основні відомості з теоретичних основ геодезії; методи проведення польових та камеральних робіт при створенні зйомочної основи та проведенні великомасштабної топографічної зйомки забудованої території; практичне виконання вимірювань і графічне оформлення робіт.
Метою вивчення освітньої компоненти є формування у студентів умінь, знань, компетенцій та навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю, оволодіння основами теорії і практики виконання топографо-геодезичних робіт, вивчення топографічних карт, планів та методів розв’язання інженерних задач з картами і планами; методів і приладів, за допомогою яких виконуються геодезичні вимірювання та оцінювання точності результатів цих вимірювань. Надбання теоретичних знань та практичних навичок щодо створення геодезичних мереж та вивчення методів виконання знімальних робіт. Надбання навичок при виконанні робіт зі складання топографічних планів та карт.
Поглиблено вивчаються використання ефективних технологій проектування інформаційних систем (ІС), які прискорюють створення, впровадження і розвиток технічних проектів, підвищують їх надійність, сприяють їх адаптації до змін в навколишньому середовищі. Висвітлюються питання теорії та практики створення технічних систем, а також проектування ІС за допомогою різноманітних методів і сучасних інструментальних засобів. Розглядаються практичні основи проектування ІС з точки зору технологічних моделей, що використовуються в інженерних проектах. Наведено приклади визначення основних показників технології проектування, розглянуто формалізований опис системїч , методи та засоби проектування. Особлива увага приділяється основам програмної інженерії. Розглянуто підходи до проектування ІС, а також особливості різних моделей програмного забезпечення.
Формуються компетентності та набуваються практичні навички щодо: визначення основних показників технології проектування складних систем, вміння надати формалізований опис системи, застосовувати методи та засоби проектування систем. Особлива увага приділяється основам програмної інженерії. Вміння використовувати різні методичні підходи до проектування ІС, а також застосовувати різні моделі програмного забезпечення для вирішення типових завдань в сфері геодезії, землеустрою та кадастру.
Мета:
- вивчення геоінформаційних технологій, як засобу збору, зберігання, аналізу та візуалізації просторово-часової інформації;
- набуття практичних навичок реалізації конкретних завдань базовим інструментарієм відповідного програмного забезпечення - MapInfo, ArcGIS, Autocad. За допомогою цих систем студенти вчаться розв’язувати задачі в області екології, енергетики, землекористування тощо;
- ознайомлення зі структурою, основними принципами побудови і функціонування географічних інформаційних систем (ГІС) як універсальної мови моніторингу та управління в екології, економіці та природокористуванні.
- ознайомлення з основами наукових досліджень в області ГІС технологій, у тому числі з використанням методів сучасних інформаційних технологій, що містять способи, методи та алгоритми збору, оброблення та зберігання просторово розподіленої та атрибутивної інформації.
Завдання:
- освоїти основи методології геоінформаційного аналізу просторово-часових даних, набути досвіду побудови ГІС-проектів у різних галузях науки;
- ознайомитися з поняттям просторового аналізу (визначення, завдання, методи, зв'язок з геоінформатикою), геоінформаційними технологіями як частини просторового аналізу вивчення структури, функціональних можливостей і базових операцій ГІС;
- ознайомитисяз джерелами просторової інформації та областю їх використання;
- отримати практичні навички методів роботи з використанням геоінформаційних технологій в різних завданнях;
- ознайомитися зіструктурами ГІС різної цільової спрямованості, можливостями і перевагами використання у відповідних галузях екології, економіки, природокористування, науки і техніки.
Завдання: засвоєння студентами основних базових знань з програмування в ГІС, освоєння стандартних бібліотек для роботи з просторовими даними і вміння застосовувати отримані навички з програмування в ГІС у популярних ГІС.