Модуль "Маркетинг ІТ-продуктів" | Модуль "Менеджмент у продуктовому ІТ" |
Студент знає: ● У чому різниця між продуктовими, сервісними та аутстаф IT-компаніями: переваги та недоліки, приклади компаній на українському ринку. ● Що таке маркетинг IT-продуктів, яка його роль та місце в життєвому циклі IT-продуктів. Базові поняття та фреймворки маркетингу. ● Особливості поведінки користувачів, поведінкові ефекти та способи їхнього застосування в маркетингу IT-продуктів. ● Цілі та способи проведення аналізу ринку, дослідження конкурентів та цільової аудиторії продукту. ● Що таке marketing compliance, як не порушувати правила платформ та які політики використання даних користувачів застосовують IT-продукти. ● Покроковий план та особливості побудови Go-To-Market strategy (маркетингової стратегії виходу на ринок) для IT-продуктів. ● Особливості роботи різних спеціалістів за напрямами маркетингу IT-продуктів: Performance Marketing, Brand Marketing, Product Marketing. ● Hard- та soft skills, якими мають володіти маркетинг-спеціалісти за напрямами маркетингу IT-продуктів. ● Способи аналізу ефективності маркетингових каналів, визначення та підрахунок метрик, валідація й тестування гіпотез. ● Особливості розвитку аналітичних навичок та важливість їхнього вдосконалення для маркетинг-спеціаліста. ● Різновиди маркетингових воронок, оцінка конверсії та пошук «слабких» місць. ● Принцип побудови маркетингових команд за напрямами маркетингу IT-продуктів. ● Організація взаємодії з іншими фахівцями продуктових команд: характеристик tech- та non-tech фахівців. ● Як скласти CV та потрапити в продуктову IT-компанію, де шукати роботу на IT-ринку, які етапи найму в IT-компаніях та ефективні способи підготови до співбесід. ● Особливості цілепокладання, створення плану особистого розвитку (PDP).
Студент вміє: ● Знаходити відмінності між продуктовими, сервісними та аутстаф IT-компаніями, перелічувати основних гравців продуктових та сервісних компаній на українському IT-ринку. ● Використовувати поведінкові прийоми для того, щоб схиляти користувача до необхідної цільової дії (покупки, завантаження застосунку тощо). ● Зазначати обов’язкові елементи маркетингової стратегії, різновиди маркетингових фреймворків. ● Розрізняти, які маркетингові спеціалісти працюють над просуванням IT-продуктів — за напрямами Performance-маркетингу, Brand-маркетингу та Product-маркетингу. ● Проводити поверховий аналіз ринку — визначати його розмір, динаміку та драйверів, шукати й аналізувати конкурентів (у тому числі й за допомогою спеціальних інструментів — Statista, SimilarWeb, SensorTower), проводити SWOT-аналіз, визначати моделі монетизації IT-продуктів, створювати Business Canvas власного IT-продукту. ● Розуміти, з чого складається стратегія виходу IT-продукту на нові ринки (GTM-стратегії) і чим вона відрізняється від загальної маркетингової стратегії. У межах GTM-стратегії визначати ціннісну пропозицію (Value Proposition), портрети ідеальних користувачів (ICP), створювати матрицю цінностей за ключовими повідомленнями до сегментів аудиторії. ● Користуватися політиками платформ під час роботи з рекламними креативами, розуміти, які чинники можуть призвести до того, що рекламне оголошення буде заблокованим на онлайн-платформах. ● Працювати з SEO для просування сайтів у пошуковій видачі (підбирати ключові слова, вписувати метадані за наведеними рекомендаціями, користуватися інструментами SEO-спеціалістів, створювати контент, який відповідає запиту пошукових систем). ● Створювати метадані для магазинів застосунків App Store та Google Play, зазначати, які ключові елементи впливають на оптимізацію застосунків. Крім того, студент навчиться ставити технічні завдання дизайнеру на візуальні креативи до картки продукту для подальшої оптимізації застосунку в магазині додатків. ● Шукати платформи для співпраці з партнерами у межах Affiliate Marketing, розрізняти типи рекламних оголошень для десктопних та мобільних версій продуктів відповідно до різних запитів рекламних платформ. Створювати ефективні рекламні оголошення за текстом та візуальною складовою. Використовувати інструмент Figma для створення власного рекламного оголошення. Налаштовувати таргетовану рекламу у Meta Business Suite. ● Працювати над побудовою бренду в соціальних мережах. Розрізняти особливості різних соціальних мереж та розуміти, які з них будуть ефективними для IT-продукту, які бізнес-цілі можуть реалізовувати. Вимірювати та аналізувати ефективність ведення маркетингової стратегії у різних соціальних мережах. Налаштовувати таргетовану рекламу в соціальній мережі TikTok. ● Використовувати інструменти PR для побудови іміджу та репутації бренду, відповідно до бізнес-цілей компанії. Визначати, яким чином можна виміряти ефективність PR, створювати пресреліз відповідно до інфоприводу, пітчити інфоприводи про власний IT-продукт до журналістів, визначати релевантні для продукту медіа, складати пул журналістів для подальшої роботи з ними. ● Знаходити інфлюенсерів відповідно до запиту бренду та бізнес-цілей. Розуміти, які різновиди інфлюенсерів існують та які особливості роботи з кожним із них. Створювати бриф для інфлюенсерів у межах маркетингових кампаній, розуміти яким чином можна виміряти ефективність співпраці з лідерами думок. ● Будувати email-стратегію продукту, складати правильну структуру листа, знаходити причини, за якими листи можуть потрапити в спам, вказувати особливості push-сповіщень IT-продуктів. Вимірювати ефективність цих маркетингових каналів. ● Створювати контент-стратегію та контент-план для IT-продукту. Розуміти, які бізнес-цілі можуть бути реалізовані завдяки цьому каналу та як вимірювати його ефективність. ● Розрізняти, які метрики можна вимірювати та аналізувати в маркетингу IT-продуктів. Використовувати їх для різних маркетингових каналів, проводити розрахунки та аналіз. ● Будувати маркетингові воронки для декомпозиції шляху користувача (AIDA, AARRR). Розраховувати конверсії воронок завдяки методикам Anchor та Chain funnel. ● Створювати власну продуктову та маркетингову команду відповідно до того, які функції необхідно реалізовувати та які спеціалісти це можуть втілювати. Ставити цілі для команди за методиками OKR, KPI у системі SMART. ● Заповнювати професійну сторінку в соціальній мережі LinkedIn, розбудовувати нетворкінг, створювати правильне за структурою та змістом CV, мотиваційний лист. Розуміти, які процеси найму існують в IT-компаніях. ● Створювати власний план розвитку (PDP). |
Студент знає: ● У чому різниця між продуктовими, сервісними та аутстаф IT-компаніями: переваги та недоліки, приклади компаній на українському ринку. ● Сутність поняття «менеджмент», його функції за Іцхаком Адізесом. Відмінності процесу управління та менеджменту. ● Чим відрізняється стратегічне, тактичне та операційне планування в межах ІТ-компанії. Техніки пріоритезації (матриця Ейзенхауера, Impact-Effort Matrix). ● Як побудувати надійну структуру організації процесів за допомогою Software Development Life Cicle (SDLC) під час розробки ІТ-продукту. Відмінності каскадних та ітераційних моделей управління процесами. ● Характеристики інструментів фінансового менеджменту: базових звітів фінансового обліку (P&L, Balance Sheet, Cash Flow). Типи фінансового аналізу та методи роботи з фінансовими даними. ● Етапи ухвалення рішень. Що таке когнітивні упередження та як вони впливають на ухвалення рішень. ● Що таке проєкт та хто такий проджект-менеджер. Різницю між звичайним проєктом та ІТ-проєктом. PMI vs IPMA: підходи до управління проєктами. ● Етапи життєвого циклу проєкту та зони відповідальності проджект-менеджера на кожному з них. ● Переваги якісного планування проєкту, складові дорожньої мапи проєкту, шляхи визначення часових та фінансових ресурсів проєкту. ● Характеристики якісної ділової комунікації. Що таке маніпуляції та їх приклади. Сутність поняття «win-win співпраця» та шляхи її вибудовування. ● Чому варто якісно закривати проєкт. Характеристики якісної ретроспективи ● Ключові підходи до визначення команди, що відрізняє команду від групи людей. Відмінності між місією та наміром команди. Особливості продуктової команди. Характеристика функціональної та кросфункціональної команди. ● Організація взаємодії між фахівцями продуктових команд: характеристика tech- та non-tech фахівців. ● Чому для ІТ-компаній є важливим якісно побудований процес найму. Хто залучений в процес найму та які задачі виконують різні ролі: спеціалісти з рекрутингу, хайринг менеджери. ● Відмінності методик цілепокладання Key Performance Indicators та Objectives and Key Results. ● Характеристики комунікації в команді та її види. Що таке ненасильницька комунікація в команді та з яких елементів вона складається. ● Що таке performance management та з яких етапів він складається. Типи та джерела мотивації співробітників. ● Особливості створення плану особистого розвитку (PDP). ● Як скласти CV та потрапити в продуктову IT-компанію, де шукати роботу на IT-ринку, які етапи найму в IT-компаніях та ефективні способи підготови до співбесід.
Студент вміє: ● Знаходити відмінності між продуктовими, сервісними та аутстаф IT-компаніями, перелічувати основних гравців продуктових та сервісних компаній на українському IT-ринку. ● Визначати, яку роль відіграє менеджмент як інструмент організації процесів у основних напрямах діяльності в продуктовому ІТ. ● Складати діаграму Ганта, матрицю Ейзенхауера та Impact-Effort Matrix для планування та пріоритезації процесів та проєктів. ● Інтегрувати принципи Software Development Life Cicle (SDLC), фреймворків Scrum та Kanban та Agile-підходу у свою роботу. ● Аналізувати базові звіти фінансового обліку (P&L, Balance Sheet та Cash Flow), формулюючи опис фінансового стану компанії. ● Розробляти карту ризиків та використовувати RICE-індекс. ● Використовувати трикутник управління під час роботи над проєктами. ● Визначати бізнес-проблеми та цілі проєкту. Створювати статут проєкту на етапі його ініціації. ● Декомпозувати завдання проєкту за фреймворком Work breakdown structure. Розподіляти ролі у проєкті за RACI-матрицею. ● Характеризувати ролі учасників проєкту, створювати реєстр стейкхолдерів для організації їхнього управління. ● Ефективно готуватися до переговорів, організовувати процес ведення переговорів, фіксувати домовленості на етапі завершення переговорів, аналізувати результати переговорів. ● Створювати звіт про завершення проєкту на етапі його завершення. ● Створювати власну продуктову команду відповідно до того, які функції необхідно реалізовувати та які спеціалісти це можуть втілювати. ● Перелічувати та характеризувати етапи процесу залучення співробітника до компанії. ● Ставити цілі для команди за методиками OKR, KPI у системі SMART. ● Імплементувати правила продуктивної та ненасильницької комунікації в команді та відстежувати їхню ефективність. ● Налаштовувати регулярні процеси performance-менеджменту. Проводити Performance Review. Створювати власний план розвитку (PDP). ● Заповнювати професійну сторінку в соціальній мережі LinkedIn, розбудовувати нетворкінг, створювати правильне за структурою та змістом CV, мотиваційний лист. |
Grading method: Highest grade