Section outline


  • Силабус освітньої компоненти
    Робоча програма освітньої компоненти

    Мета освітньої компоненти "Опір матеріалів" – надати студентам теоретичні і практичні навички аналізу напружено-деформованого стану елементів конструкції, опрацювати базові методи розрахунку конструктивних елементів на міцність, жорсткість та стійкість.

    Завдання освітньої компоненти – сформувати у студентів інженерне мислення, привити теоретичні і практичні навички аналізу напружено-деформованого стану елементів конструкції, закласти основу для наступних фахових інженерних дисциплін.

    Освітня компонента «Опір матеріалів» викладається на базі знань з фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін: «Вища математика», «Фізика», «Теоретична механіка».

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати: основні напружено деформовані стани конструкції, теоретичні основи розрахунку та проектування елементів конструкцій;

    вміти:

    виконувати перехід від реального тіла до розрахункової схеми;

    визначати тип напружено-деформованого стану за зовнішнім навантаженням;

    знаходити внутрішні зусилля в елементах конструкцій, будувати епюри;

    підбирати поперечні перерізи стержневих елементів при будь-якому навантаженні;

    розраховувати допустиме та граничне навантаження для конструкції;

    визначати переміщення заданих перерізів різними способами;

    - проводити розрахунок на стійкість для стиснутих та стиснуто-зігнутих елементів.

    Компетентності здобувачів освітньої програми, що формуються

     в результаті засвоєння освітньої компоненти   

    Програмні компетентності

    Інтегральна компетентність (ІК)

    Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.

     Загальні компетентності (ЗК)

    ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

    Спеціальні

    компетентності(СК)

    СК01. Здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії.

    СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.

    Програмні результати навчання

    РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.

    РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. 

    РН08. Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та

    конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію

    виготовлення.

    РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно- технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.


                                                                                               ВИТЯГ З НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

    шифр

     

    Форма навчання:                      денна

    Форма контролю

    Семестр


    Назва спеціальності

    Кредитів на сем.

    Обсяг годин

    Кількість індивідуальних робіт

    Всього

    аудиторних

    СРС

    Разом

    у тому числі

    Л

    Лр

    Пз

    КП

    КР

    РГР

    кнр

    192

    ПЦБ

    5

    150

    64

    34

    8

    22

    86

     

     

    3

     

    екз

    3

     


     



    • Основне методичне забезпечення:

      Підручники:

      1.      Писаренко, Г. С. та ін.  Опір матеріалів: Підручник для студ. вищ. навч. закл. / За ред. Г.С. Писаренка. – 2-е вид., доп. і перероб. – Київ: Вища шк., 2004. – 655с.

      2.     Шкельов Л.Т. Опір матеріалів: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / Л.Т. Шкельов, А.М. Станкевич, Д.В. Пошивач. К.:ЗАТ «Віпол», 2011. – 456с.


      Навчальні посібники:

      1.       О.П. Кошевий, Григор’єва Л.О., Д.В. Левківський. Опір матеріалів в лекціях і задачах: навчальний посібник. Київ: КНУБА; –Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2019. – 340с. ISBN 978-617-7626-86-1

      2.      Л.О. Григор’єва, Д.В. Левківський, О.П. Кошевий. Опір матеріалів з основами теорії пружності: Курс лекцій.  Київ: Видавництво Ліра-К, 2021. – 270 с. ISBN 978-617-520-044-5

      3.       Збірник задач з опору матеріалів: навч. посіб. / П.О. Іваненко, Л.О. Григор’єва, О.П. Кошевий та ін. За ред. П.О. Іваненка – Київ: Видавництво Ліра-К, 2021. – 400 с. ISBN 978-617-520-163-3

      Методичні роботи:

    Додаткові джерела:

    1.   Збірник задач з опору матеріалів: Навч. посіб. / М. І. Бобир, А. Є. Бабенко, О.О. Боронко та ін.; за ред. М. І. Бобиря. – К.: Вища шк., 2008. -399 с.

    2.   Hibbeler, R.C. Mechanics of materials / R.C. Hibbeler. Tenth edition. –NJ: Pearson, 2015. – 900 p.– ISBN 9780134319650

    • Програма дистанційного навчання кафедри опору матеріалів містить тестові завдання, розрахункові роботи, навчально-методичні матеріали та лекції. Доступ до програми виконується за кодом доступу, виданим викладачем. Викладач вводить в програми списки групи та призначає на групу завдання з заданим терміном виконання. Для гостьового перегляду введіть код доступу 2345

        Перейти

    • Текст індивідуального завдання подається викладачу не пізніше, ніж за 2 тижні до початку залікової сесії. Викладач має право вимагати від Здобувача доопрацювання індивідуального завдання, якщо воно не відповідає встановленим вимогам.
      Тестове опитування може проводитись за одним або кількома змістовими модулями. Тестування проводиться на платформі Teams або в програмі Дистанційного комплексу кафедри опору матеріалу

      Лабораторні роботи підлягають обов'язковому виконанню в очному режимі. Студенти оформлюють протоколи виконаних робіт згідно шаблону, кожна робота підлягає захисту (усне опитування за темою).

      Підсумковий контроль здійснюється під час проведення залікової сесії з урахуванням підсумків поточного та модульного контроля. Під час семестрового контролю враховуються результати здачі усіх видів навчальної роботи згідно зі структурою кредитів.

      Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою.

       

      Умови допуску до підсумкового контроля

      Умовою допуску до здачі іспиту є проходження модульного контролю за змістовими модулями 1, 2, 3, виконання розрахунково-графічних і лабораторних робіт та відвідування лекційних занять. З поважної причини (хвороба чи інші обставини непереборної сили) відвідування лекційних занять може бути замінено на виконання реферату за темою лекційного заняття для врахування балів у підсумковому контролі.


    • Програма дистанційного навчання кафедри опору матеріалів містить тестові завдання, розрахункові роботи, навчально-методичні матеріали та лекції. Доступ до програми виконується за кодом доступу, виданим викладачем. Викладач вводить в програми списки групи та призначає на групу завдання з заданим терміном виконання. Для гостьового перегляду введіть код доступу 2345

        Перейти

    • Текст індивідуального завдання подається викладачу не пізніше, ніж за 2 тижні до початку залікової сесії. Викладач має право вимагати від Здобувача доопрацювання індивідуального завдання, якщо воно не відповідає встановленим вимогам.
      Тестове опитування може проводитись за одним або кількома змістовими модулями. Тестування проводиться на платформі Teams або в програмі Дистанційного комплексу кафедри опору матеріалу

      Лабораторні роботи підлягають обов'язковому виконанню в очному режимі. Студенти оформлюють протоколи виконаних робіт згідно шаблону, кожна робота підлягає захисту (усне опитування за темою).

      Підсумковий контроль здійснюється під час проведення залікової сесії з урахуванням підсумків поточного та модульного контроля. Під час семестрового контролю враховуються результати здачі усіх видів навчальної роботи згідно зі структурою кредитів.

      Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою.

       

      Умови допуску до підсумкового контроля

      Умовою допуску до здачі іспиту є проходження модульного контролю за змістовими модулями 1, 2, 3, виконання розрахунково-графічних і лабораторних робіт та відвідування лекційних занять. З поважної причини (хвороба чи інші обставини непереборної сили) відвідування лекційних занять може бути замінено на виконання реферату за темою лекційного заняття для врахування балів у підсумковому контролі.