Загальні відомості про освітню компоненту
Section outline
-
Силабус освітньої компоненти
Робоча програма освітньої компоненти
Мета освітньої компоненти "Опір матеріалів" – надати студентам теоретичні і практичні навички аналізу напружено-деформованого стану елементів конструкції, опрацювати базові методи розрахунку конструктивних елементів на міцність, жорсткість та стійкість.
Завдання освітньої компоненти – сформувати у студентів інженерне мислення, привити теоретичні і практичні навички аналізу напружено-деформованого стану елементів конструкції, закласти основу для наступних фахових інженерних дисциплін.
Освітня компонента «Опір матеріалів» викладається на базі знань з фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін: «Вища математика», «Фізика», «Теоретична механіка».
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: основні напружено деформовані стани конструкції, теоретичні основи розрахунку та проектування елементів конструкцій;
вміти:
- виконувати перехід від реального тіла до розрахункової схеми;
- визначати тип напружено-деформованого стану за зовнішнім навантаженням;
- знаходити внутрішні зусилля в елементах конструкцій, будувати епюри;
- підбирати поперечні перерізи стержневих елементів при будь-якому навантаженні;
- розраховувати допустиме та граничне навантаження для конструкції;
- визначати переміщення заданих перерізів різними способами;
- проводити розрахунок на стійкість для стиснутих та стиснуто-зігнутих елементів.
Компетентності здобувачів освітньої програми, що формуються
в результаті засвоєння освітньої компоненти
Програмні компетентності
Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
Спеціальні
компетентності(СК)
СК01. Здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії.
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Програмні результати навчання
РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.
РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН08. Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та
конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію
виготовлення.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно- технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
ВИТЯГ З НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУшифр
Форма навчання: денна
Форма контролю
Семестр
Назва спеціальності
Кредитів на сем.
Обсяг годин
Кількість індивідуальних робіт
Всього
аудиторних
СРС
Разом
у тому числі
Л
Лр
Пз
КП
КР
РГР
кнр
192
ПЦБ
5
150
64
34
8
22
86
3
екз
3
-
Основне методичне забезпечення:
Підручники:
1. Писаренко, Г. С. та ін. Опір матеріалів: Підручник для студ. вищ. навч. закл. / За ред. Г.С. Писаренка. – 2-е вид., доп. і перероб. – Київ: Вища шк., 2004. – 655с.
2. Шкельов Л.Т. Опір матеріалів: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / Л.Т. Шкельов, А.М. Станкевич, Д.В. Пошивач. К.:ЗАТ «Віпол», 2011. – 456с.
Навчальні посібники:
1. О.П. Кошевий, Григор’єва Л.О., Д.В. Левківський. Опір матеріалів в лекціях і задачах: навчальний посібник. Київ: КНУБА; –Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2019. – 340с. ISBN 978-617-7626-86-1
2. Л.О. Григор’єва, Д.В. Левківський, О.П. Кошевий. Опір матеріалів з основами теорії пружності: Курс лекцій. Київ: Видавництво Ліра-К, 2021. – 270 с. ISBN 978-617-520-044-5
3. Збірник задач з опору матеріалів: навч. посіб. / П.О. Іваненко, Л.О. Григор’єва, О.П. Кошевий та ін. За ред. П.О. Іваненка – Київ: Видавництво Ліра-К, 2021. – 400 с. ISBN 978-617-520-163-3
Методичні роботи: - Опір матеріалів. Змістовий модуль 1. Розтяг та стиск стержнів. Геометричні характеристики поперечних перерізів: методичні рекомендації для самостійної роботи та дистанційного навчання здобувачів вищої освіти спеціальності ПЦБ. Уклад.: О.П. Кошевий, Л.О. Григор’єва, А.Г. Чубарев, І.Р. Дамнаті. – Київ.: КНУБА, 2023. – 29 с.
- Опір матеріалів. Змістовий модуль 2. Прості напружені стани. Побудова епюр внутрішніх зусиль: методичні рекомендації для самостійної роботи та дистанційного навчання здобувачів вищої освіти спеціальності ПЦБ. Уклад.: О.П. Кошевий, Л.О. Григор’єва, Д.В. Левківський, І.Р. Дамнаті. – Київ.: КНУБА, 2024. – 34 с.
- Опір матеріалів. Змістовий модуль 3. Плоский згин. Визначення напружень та переміщень. Перевірка міцності та жорсткості: методичні рекомендації для самостійної роботи та дистанційного навчання здобувачів вищої освіти. Уклад.: О.П. Кошевий, Л.О. Григор’єва, Д.В. Левківський, І.Р. Дамнаті. – Київ.: КНУБА, 2024. – 31 с.
- Опір матеріалів: методичні вказівки до виконання лабораторних робіт / Уклад. І.В.Жупаненко, О.П. Кошевий, О.О. Кошевий. – Київ.: КНУБА, 2023. – 60с.
Додаткові джерела:
- Збірник задач з опору матеріалів: Навч. посіб. / М. І. Бобир, А. Є. Бабенко, О.О. Боронко та ін.; за ред. М. І. Бобиря. – К.: Вища шк., 2008. -399 с.
- Hibbeler, R.C. Mechanics of materials / R.C. Hibbeler. Tenth edition. –NJ: Pearson, 2015. – 900 p.– ISBN 9780134319650
- Опір матеріалів. Геометричні характеристики плоских перерізів. Розтягування (стискування) стержнів. Побудова епюр внутрішніх зусиль в стержневих системах. Пряме плоске згинання балок: Методичні рекомендації, завдання та приклади до виконання розрахунково-графічних робіт для студентів напрямку підготовки 6.060101 «Будівництво» / уклад. Л. О. Григор’єва. – К.: КНУБА.-64 с.
- Опір матеріалів. Геометричні характеристики плоских поперечних перерізів. Побудова епюр внутрішніх зусиль: методичні рекомендації, завдання та приклади до виконання розрахунково-графічних робіт / уклад: А. М. Станкевич, І. В. Жупаненко, Д. В. Левківський. – К.: КНУБА. – 68 с.
- Опір матеріалів. Повний розрахунок прокатної балки. Складний опір: методичні рекомендації, завдання та приклади виконання розрахунково-графічних робіт /уклад.: А. М. Станкевич, І. В. Жупаненко, Д. В. Левківський – К.: КНУБА. – 52 с.
- Опір матеріалів. Розрахунок статично невизначуваної (нерозрізної) балки методом сил: методичні рекомендації, завдання та приклад до виконання розрахунково-графічних роботи для студентів, які навчаються за напрямом підготовки 6.060101 «Будівництво» / уклад: О.Ф.Корбаков. –К.: КНУБА.-28с.
- Опір матеріалів. Розрахунок статично невизначуваних систем. Розрахунок стиснених і стиснуто-зігнутих стержнів: методичні рекомендації, завдання та приклади виконання розрахунково-графічних робіт / уклад. А. М. Станкевич, І. В. Жупаненко, Д. В. Левківський – К.: КНУБА. – 54 с.
-