Section outline


  • Навчальна ознайомча практика – попередній необхідний етап в підготовці майбутніх фахівців у галузі фізичної культури і спорту.
    Навчально-ознайомча практика є логічним продовженням вивчення дисципліни «Вступ до спеціальності» і відбуваються у другому семестрі на 1 курсі навчання.
    Навчально-ознайомча практика студентів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» освітнього рівня бакалавр проходить на базі Дитячо-юнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ), Спортивних клубів (СК), Спортивних секцій, Громадських організацій, Федерацій в якості спостерігачів (1 тиждень) і помічників тренера (2 тижні).
    Тривалість навчальної практики складає 3,5 тижні (5 кредитів).
    Після проходження практики студенти складають залікову документацію.
    Підсумком проходження навчально-ознайомчої практики є диференційний залік.

    Рік підготовки ______I______
    Семестр _____II_____
    Кількість тижнів _____3,5______
    Кількість кредитів ____5______
    Загальна кількість годин ____150_____
    Вид контролю: _____залік_____

    Викладачі:
    Керівник практики: старший викладач Войтенко Оксана Анатоліївна. Ел. пошта: voitenko.oa@knuba.edu.ua
    Організатор практики: старший викладач Ляшенко Алла Олексіївна. Ел. пошта: liashenko.ao@knuba.edu.ua
    Куратор групи студентів: старший викладач Антонюк Оксана Анатоліївна. Ел. пошта: antoniuk.oa@knuba.edu.ua

    Мета. Згідно з навчальною програмою дисципліни “Вступ до спеціальності” сформована наступна мета: ознайомити студентів діяльністю спортивної бази(баз), де відбувається практика, її структурними підрозділами, функціонуванням, пріоритетними напрямками роботи тощо, а також сформувати уявлення про майбутню професію.

    Завдання:
    1. Надати можливість практичного використання отриманих у процесі вивчення таких дисциплін як «Вступ до спеціальності», «Теорія спорту», «Гігієна ФВіС» теоретико-методологічних знань згідно вимог практики.
    2. Сформувати уміння і навички спостерігача та помічника тренера в процесі навчально-тренувальних занять.
    3. Навчити правильно формулювати задачі заняття (підготовчої і заключної частин) та вирішувати їх завдяки правильно підібраним засобам і методам ФВіС.
    4. Формувати уміння і навички ефективного спілкування і між особистісної взаємодії з контингентом займаючихся, з урахуванням їх віку та рівня кваліфікації.
    5. Ознайомити з деякими інноваційними засобами і методами ФКіС, що використовуються в спортивній практиці даної бази.
    6. Навчити аналізувати ефективність проведення навчально-тренувального заняття тренером, іншими студентами-практикантами та робити практичні висновки.
    7. Сприяти розвитку педагогічних умінь та здібностей студентів.
    8. Активізувати ресурси особистісного самовдосконалення та творчого підходу.
    9. Сформувати стійкий інтерес до майбутньої професії, розкрити перспективи професійного зростання.

    Сформовані компетентності:
    Інтегральна компетентність (ІК): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів наук з фізичного виховання і спорту, та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
    Загальні компетентності (ЗК):
    ЗК01. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
    ЗК 04. Здатність працювати в команді.
    ЗК 05. Здатність планувати та управляти часом.
    ЗК 06. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК 08. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК 09. Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК 10. Здатність бути критичним і самокритичним.
    ЗК 11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК 12. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
    СК01. Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості.
    СК05. Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя.
    СК07. Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини.
    СК09. Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів.
    СК10. Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми.
    СК11. Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом.
    СК14. Здатність до безперервного професійного розвитку.
     
    Програмні результати здобувачів освітньої програми, що формуються в результаті засвоєння освітньої компоненти (ПРН):
    ПРН01. Здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем.
    ПРН02. Спілкуватися українською та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом, дотримуватися етики ділового спілкування.
    ПРН03. Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
    ПРН04. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення.
    ПРН07. Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами.
    ПРН09. Демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров'я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення.
    ПРН10. Оцінювати рухову активність людини та її фізичний стан, складати та реалізовувати програми кондиційного тренування, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчі заходи.
    ПРН13. Використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості.
    ПРН14. Застосовувати у професійній діяльності знання анатомічних, фізіологічних, біохімічних, біомеханічних та гігієнічних аспектів занять фізичною культурою і спортом.
    ПРН17. Знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини.
    ПРН21. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
     
    Перелік типів спортивних баз, де може відбуватися практика:
    1.Дитячо-юнацькі спортивні школи (ДЮСШ);
    2.Спортивні клуби (СК);
    3.Спортивні секції за видом спорту;
    4.Громадські організації;
    5. Федерації за видом спорту.


  • Перед початком практики для студентів проводиться установча конференція. Вона спрямована на ознайомлення студентів з порядком проходження практики і технікою безпеки, змістом практики, правами й обов’язками студентів, також студенти отримують вимоги щодо підготовки залікових документів та методичних рекомендації про проходження практики.

    Загальне керівництво практикою здійснюється відповідальними особами на кафедрі, факультеті та в університеті, що являється складовою навантаження викладачів.
    Повноцінна реалізація закладених в основу програми практики головних завдань передбачає виконання студентами наступних видів робіт: організаційної, навчально-тренувальної, виховної і профорієнтаційної.

    I. Організаційна робота.

    1. Участь студентів в установчій та підсумковій конференціях.
    2. Знайомство зі спортивною базою, де відбувається практика.
    3. Проведення бесіди з керівництвом спортивного закладу, тренерами, лікарем.
    4. Вивчення загального річного плану роботи спортивних груп.
    5. Ознайомлення зі структурою федерації та посадовими обов’язками керівників та членів федерацій.
    6. Ознайомлення зі структурою підготовки спортивних груп.
    7. Підготовка звітної документації.

    II. Навчально-тренувальна робота. 

    1. Ознайомлення з плануванням та обліком роботи спортивних груп. 
    2. Вивчення методів викладання навчально-тренувальної роботи у спортивних групах на етапі попередньої базової/спеціалізованої базової підготовки. 
    3. Спостереження за відкритими навчально-тренувальними заняттями, проводимими тренерами та фахівцями, їх аналіз, вивчення процесу планування до занять тощо. 
    4. Проведення студентом підготовчої та заключної частин навчально-тренувального заняття (на протязі другого тижня, не менше 5 занять).
    5. Проведення обліку успішності та іншої навчальної документації навчально-тренувальної і змагальної діяльності у спортивній групі.

    III. Виховна робота. 

    1. Надання допомоги в організації та проведенні спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів під час практики. 
    2. Проведення бесіди з фізичного виховання та спорту в спортивній групі.

    IV. Профорієнтаційна робота. 

    Проведення індивідуальних бесід зі спортсменами та їх батьками про спеціальність 017 «Фізична культура і спорт» на кафедрі фізичного виховання і спорту Київського національного університету будівництва і архітектури.


  • Організація і проведення практики здійснюється відповідно до галузевих стандартів освіти, керуючись «Положенням про організацію практик студентів Київського національного університету будівництва і архітектури», затвердженим рішенням вченої ради Київського національного університету будівництва і архітектури, протокол № 53, від 07 жовтня 2022 р.
    Відповідальність за безпосередню організацію і проведення навчально-ознайомчої практики в спортивному закладі забезпечує кафедра фізичного виховання і спорту.
    Практика студентів проводиться на заздалегідь визначених базах, що забезпечують виконання програми на високому професійному рівні.
    Бази практик обираються згідно мети, задач і програми практики, а також за наявності відповідної матеріально-технічної бази.
    Студенти можуть самостійно обирати собі місце проходження практики і пропонувати його для затвердження на кафедрі ФВіС. У цьому випадку студент повинен подати на розгляд кафедри заяву для проходження практики у обраному спортивному закладі, в якому адміністрація гарантуватиме створення необхідних умов для виконання ним програми практики.
    Практика триває 3,5 тижні (весняний семестр).
    Для проходження студентами практики кафедра ФВіС КНУБА пропонує наступні спортивні бази:

    • Бази практики

      Договір

      1

      ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ У М.КИЄВІ ЦЕНТР ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ «СПОРТ ДЛЯ ВСІХ», місто Київ, ПРОСПЕКТ ГЕОРГІЯ ГОНГАДЗЕ, будинок 3 ЛІТ.Б, директор Марченко Роман Васильович

      Договір №308/2, від 19.04.2023 року

      2

      Федерація футболу м. Києва, вул. Металістів, 12

      Практика проходить з 2020 року

      Договір

      3

      Легкоатлетичний манеж, пр. Павла Тичини 18, м. Київ

      Договір №307/2, від 19.04.2023 року

      4

      Колегія футбольних арбітрів та спостерігачів, вул. Виборзька, б.99, офіс 2.

      Практика проходить з 2020 року

      Договір

      5

      Легкоатлетичний манеж, м. Київ

      Договір №307/2, від 19.04.2023 року

      6

      Яхт Клуб «Фрегат», м. Гідропарк, пр. Броварський, 18-К, м. Київ

      директор Літовкін Сергій Володимирович

      Договір №309/2, від 19.04.2023 року

      7

      Громадська організація «Федерація каякінга, каное і аутрігера України», вул. Амосова 4, кв.121, м. Київ

      Договір №304/2, від 19.04.2023 року

      8

      СК «Мангуст», вул. Освіти 3, м. Київ

      директор Ахмедов Ахмад Магомедович

      Договір №305/2, від 19.04.2023 року

     
    У кожній групі студентів практикантів призначається староста, в обов’язок якого входить контроль за відвідуванням студентів, зв’язок з методистом, тренерами та ін.
    Методист і тренер спортивної групи на період практики контролюють виконання завдань з практики кожного студента.
    Студент зобов’язаний вести щоденник практиканта, куди вносяться всі відомості про планування та виконання навчально-тренувальної, виховної, профорієнтаційної роботи, матеріали щодо планування тренувальної роботи у спортивній групі та інші документи.
    Кожний студент складає індивідуальний план по тижнях на весь період практики, а відмітки про виконання вноситься в щоденник практиканта.

  • Формами контролю, які використовуються під час навчально-ознайомчої практики:
    -         індивідуальний контроль – індивідуальні завдання, надані за необхідністю; індивідуальна консультація; перевірка завдань або документації у конкретного студента;
    -         груповий контроль завдання, консультації, методи контролю, що здійснюються для групи студентів-практикантів;
    -         самоконтрольздійснюється безпосередньо студентом-практикантом;
    -         взаємоконтроль – студенти-практиканти можуть перевіряти один одного.
    Методи контролю:
    Попередній контроль (початковий рівень знань студентів; готовність студентів до проходження практики) – здійснюється в результаті засвоєння дисциплін «Вступ до спеціальності», «Теорія спорту» та ін.).
    Поточний контроль здійснюється методистом з метою:
    − виявити ступінь відповідальності студентів та їхнього ставлення до практики;
    − перевірити документи планування та обліку з навчально-ознайомчої практики на певних етапах роботи;
    − допомогти самостійно засвоїти матеріал, поступово вивчати зміст типових програм навчально-тренувальних занять;
    − перевірити наскільки грамотно та відповідно до вимог складається звітна документація;
    −       допомогти студенту створити презентацію;
    −       надавати консультації за необхідністю;
    −       вносити необхідні корекції в роботу студентів протягом практики.
    Підсумковий контроль – перевірка звітної документації та виставлення диференційованого заліку студентам з метою оцінки їх знань, умінь та навичок у відповідності до робочої програми з навчально-ознайомчої практики.


  • Складання документації є одним із основних розділів діяльності студента-практиканта під час проходження навчально-ознайомчої практики у спортивному закладі.
    Основними документами планування тренувань і змагань є річний план, навчально-тренувальна програма і календар змагань.
    Усі документи планування розробляються на основі цих документів і повинні бути логічно і змістовно пов’язані між собою.
    Під час практики студенти повинні:
    1) бути спостерігачем відкритих навчально-тренувальних занять у спортивній групі протягом 1 тижня.
    2) провести не менш:
    - п'яти підготовчих та заключних частин навчально-тренувальних занять протягом 2-х тижнів;
    - одну бесіду з питань фізичного виховання та спорту;
    - один спортивний або фізкультурно-оздоровчий захід у спортивній групі (в якості помічника).
    3) підготувати:
    - один план спортивного або фізкультурно-оздоровчого заходу у спортивній групі;
    - текст одної бесіди з питань фізичної культури і спорту зі спортсменами (профорієнтаційна робота);
    - одну схему структури федерації;
    - одну схему структури спортивної бази, де проходить практика;
    - одну презентацію про проходження навчально-ознайомчої практики;
    - залікову документацію (щоденник практиканта, відомість-характеристику тощо).

    У ході навчально-ознайомчої практики студенти готують і подають після її завершення наступні документи:
    1. Щоденник студента-практиканта, де фіксується уся документація і щоденна робота протягом практики.
    2. Індивідуальний план роботи на три тижні з підписом тренера та методиста.
    3. П'ять розгорнутих планів-конспектів підготовчої та заключної частин навчально-тренувальних занять спортивної групи.
    4. План проведення спортивного або фізкультурно-оздоровчого заходу у спортивному закладі (1 захід).
    5. Текст бесіди з питань фізичної культури і спорту у спортивній групі (1 бесіда).
    6. Схема структури федерації.
    7. Схема структури спортивної бази, де проходить практика.
    8. Відомість-характеристика підписана тренером, директором спортивного закладу, методистом, керівником практики.
    9. Презентація про проходження навчальної практики.
    10. Звіт студента-практиканта.


  • За результатами навчально-ознайомчої практики студенти отримують диференційований залік. Практика оцінюється чотирибальною шкалою: ”відмінно”, “добре”, “задовільно”, “незадовільно”.
    На підставі оцінок за кожну окрему роботу, з яких складається практика та за погодженням тренера, керівника практики, виставляється загальна (залікова) оцінка.
    Основними вимогами якісного оцінювання усіх видів робіт навчально-ознайомчої практики є:
    1) повнота та якість виконання плану практики;
    2) ставлення до професійної діяльності (творчий підхід до виконання завдань, прагнення оволодіти професійними уміннями та навичками, рівень активності, уміння спостерігати та робити висновки, уміння концентруватися на важливих моментах навчально-тренувальної роботи, самостійності, стиль взаємовідносин та ін.);
    3) повнота та правильність оформлення звітної документації;
    4) характеристика та оцінка діяльності (надає тренер, керівник практики);
    5) сукупність нових знань, умінь та навичок, отриманих студентом під час проходження практики, що відображені у звітній документації.
    На захисті методист з фаху надає словесну характеристику студенту-практиканту щодо виконання завдань практики та сумлінне ставлення до роботи.
    Якщо студент не виконав хоча б одного завдання практики, позитивна загальна оцінка не може бути виставлена.
    Якщо студент не виконав певних видів завдань практики, він отримує нові завдання і за дозволом керівництва направляється в спортивний заклад, де і виконує завдання без відриву від навчання в університеті.
    Студент, який не виконав програму практики з поважних причин, має право пройти її в термін, визначений керівництвом практики.
    Студенту, який не виконав програму практики без поважних причин, може бути надано право проходження практики повторно за умовами університету.
    Студент, який повторно отримує негативну оцінку за навчально-ознайомчу практику, відраховується з університету.

    Розподіл балів за види діяльності студентів-практикантів

    Вид діяльності студента практиканта

    Термін виконання

    Кількість балів, (max)

    1

    Індивідуальний план роботи

    протягом практики

    10 балів

    2

    Схема структури спортивної бази, де відбувається практика (1 схема)

    протягом практики

    5 балів

    3

    Схема структури федерації

    (1 схема)

    протягом практики

    5 балів

    4

    Текст бесіди з питань фізичної культури і спорту (1 бесіда)

    протягом практики

    10 бали

    5

    План проведення спортивного або фізкультурно-оздоровчого заходу у спортивному закладі (1 захід)

    протягом практики

    10 бали

    6

    П'ять розгорнутих планів-конспектів підготовчої та заключної частин навчально-тренувальних занять для спортивної групи (5 занять)

    протягом практики

    25 балів

    7

    Щоденник студента-практиканта

    протягом практики

    15 балів

    8

    Презентація про проходження навчальної практики

    наприкінці практики

    10 балів

    9

    Звіт студента-практиканта

    наприкінці практики

    10 балів

    Всього:

    100 бали

     

    Шкала оцінювання: національна та ECTS

    Сума балів за всі види навчальної діяльності

    Оцінка ECTS

    Оцінка за національною шкалою

    90 – 100

    А

    Зараховано

    82-89

    В

    74-81

    С

    64-73

    D

    60-63

    Е

    35-59

    FX

    Не зараховано з можливістю повторного складання

    0-34

    F

    Не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни


  • 1. Підсумки практики проводять на звітній (підсумковій) конференції студентів 1 курсу.
    2. Присутність всіх студентів та методистів обов’язкова.
    3. Методисти готують виступ, де висвітлюють підсумки проходження навчально-ознайомчої практики, її значення, висновки та пропозиції.
    4. Результати навчально-ознайомчої практики відображаються в отриманні студентами диференційного заліку, який враховує оцінки з усіх видів роботи.
    Загальна оцінка за навчально-ознайомчу практику в спортивному закладі складається з:
    - виконання обов'язків спостерігача і помічника тренера під час практики;
    - грамотне і ефективне проведення підготовчої та заключної частин спортивного тренування;
    - участь у виховній та профорієнтаційній роботі зі спортсменами.
    Загальна оцінка формується в результаті обговорення та узгодження з тренером, методистом та керівником практики.
    Студентам, які не приступили або не виконали програму навчально-ознайомчої практики з поважної причини при наявності офіційного документу, практика подовжується на відповідний час без відриву від роботи або навчальних занять в Університеті.
    Студенти, які не пройшли практику, не переводяться на наступний курс і можуть бути відраховані з Університету.


  • Основна

    1.     Воловик Н.І. Тренерська практика: методичний посібник для студентів факультетів фізичного виховання та спорту вищих педагогічних навчальних закладів. /Н.І. Воловик, В.А. Березовський – К.: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. – 42 с.

    2.     Воробйов М.І. Практика в системі фізкультурної освіти / М.І.Воробйов, Т.І.Круцевич. – К.: Олімпійська література, 2006. – 192 с.

    3.     Гаценко В.П. Тренерська практика в віщому навчальному закладі / Гаценко В. П., Слаутіна Н. В. - Черкаси: [Вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького], 2010. - 44 с.

    4.     Закон України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.93 року. //Відомості Верховної Ради (ВВР). – 1094. - № 14. – С. 80.

    5.     Концепція розвитку педагогічної освіти/ МОН України, від 16.07.2018 р, наказ № 776.

    6.     Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного виховання різних груп населення. – Київ: Олімпійська література, 2008.

    7.     Матійків І. М. Тренерська майстерність: теорія і практика. Практикум для тренерів: [метод. посіб.]. – Львів: СПОЛОМ, 2021. – 224 с.

    8.     Матійків І. М. Тренерська майстерність: теорія і практика. Технологія проведення тренінгів: [метод. посіб.]. – Львів: СПОЛОМ, 2021. – 280 с.

    9.     Сергієнко Л.П. Практика студентів спеціальності «Олімпійський та професійний спорт»: Навчальний посібник. / Л.П. Сергієнко – Миколаїв: УДМТУ, 2003. – 160 с.

    10. Товт В.А. Наскрізна навчальна програма практик студентів факультету фізичного виховання і спорту - Методичний посібник / Товт В.А., Мелега К.П., Бондарчук Н.Я., Дуло О.А., Гузак О.Ю., Щерба М.Ю. Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2011. – 44 с.

    11. Фізичне виховання. Сценарії спортивних свят. – Х.: Вид. Група «Основа», 2008. – 223 с.

    12. Шиян Б.М., Папуша В.Г. Методика викладання спортивно-педагогічних дисциплін у вищих навчальних закладах фізичного виховання і спорту: Навч. посібник / Б.М.Шиян, В.Г. Папуша. – Харків: «ОВС», 2005. – 208 с.

     

    Допоміжна

    13. Алабін В. Г. Багаторічне тренування юних спортсменів: навч. посібник / В. Г. Алабін, А. В. Алабін. – Харків: Основа, 1993. – 245 с.

    14. Волков Л. В. Теорія і методика дитячого і юнацького спорту /Л. В. Волков. – К.: Олімпійська література, 2002. – 296 с.

    15. Дінейка К.В. Рух, дихання, психофізичне тренування. – К.: Здоров’я, 1984. –168 с.

    16. Зайцева В.Н. Теорія спортивного тренування з основами методик: Підручник для студентів IV курсу вищих учбових закладів. - Запоріжжя: ЗДУ, 2003 – 192 с. [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://web-files.znu.edu.ua/bank/2008/11/47/3508_1226937573_03_04_06_Met_mat.pdf

    17. Платонов В., Сахновський К., Озимек М. Теорія і методика підготовки спортсменів: сучасна стратегія багаторічної спортивної підготовки [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/nos/texts/2003_1/pdf/art_3.pdf

     

    Інтернет-ресурси

    18. www.mon.gov.ua - сайт Міністерства освіти і науки України.

    19. www.nbuv,gov.ua - сайт бібліотеки ім. Вернадського.

    20. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text

    21. Державні вимоги до навчальних программ з фізичного виховання в процесі освіти: Наказ Міністерства освіти України № 188 від 25.05.1998 р. [Электронний ресурс] // Міністерство освіти і науки України [сайт]. – Режим доступу: www.mon.gov.ua/laws/_188.doc (08.11.2010).

    22. Міністерство освіти України https://mon.gov.ua/ua

    23. Верховна Рада України. Закони [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12

    24. Міністерство молоді та спорту України. Сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dsmsu.gov.ua/index/ua

    25. Фізична активність, здоров'я і спорт. Наукове фахове видання України http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/fazis

    26. Закон «Про вищу освіту». URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-

    27. Закон «Про освіту». URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

    28. Положення про організацію практик студентів Київського національного університету будівництва і архітектури. [Електроний ресурс]. Режим доступу: https://www.knuba.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8E-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA-%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%96%D0%B2-%D0%9A%D0%9D%D0%A3%D0%91%D0%90-2022.pdf