Схема розділу
-
Змістовий модуль 1. Електричні кола та електричні машини
Тема 1. Основні поняття і закони електричних кіл. Електричні кола постійного струму. (Поняття про електричний струм, електричні кола, їх графічне зображення, структуру. Послідовне, паралельне та змішане з’єднання, розрахунок еквивалентного опору. Закони Ома і Кірхгофа. Методи контурних струмів і вузлових потенціалів).
Тема 2. Електричні кола змінного струму. (Поняття про синусоїдальний струм. Виробництво синусоїдальної ЕРС. Однофазні електричні кола. Закони Ома і Кірхгофа в колах змінного струму. Векторні зображення синусоїдального струму. Резонансні явища в колах змінного струму. Активна, реактивна і повна потужності).
Тема 3. Трифазні кола. (Виробництво трифазної системи ЕРС. Поняття про лінійні і фазні параметри. З’єднання обмоток трифазного генератора і фаз споживача “зіркою” і “трикутником”. Потужності в трифазних колах. Коефіцієнт потужності і його важливість для ефективності енергогосподарства).
Тема 4. Електричні машини змінного струму. Асинхронні двигуни. (Будова і принцип дії. Електромагнітний момент, механічні і робочі характеристики. Регулювання швидкості обертання).
Тема 5. Машини постійного струму. (Будова і принцип дії. Магнітне поле машини. Механічні і робочі характеристики. Регулювання швидкості обертання. Класифікація машин постійного струму).Змістовий модуль 2. Електропостачання
Тема 1. Загальні відомості про принципи електропостачання. Надійність електропостачання споживачів. (Поняття про графіки електричних навантажень. Основні відомості про енергосистеми. Типи електричних станцій. Надійність електричних мереж. Міські електричні мережі. Конструктивне виконання електричних мереж).
Тема 2. Передача електричної енергії. (Структура ліній електропередач. Трансформаторні підстанції. Принцип дії і основні характеристики трансформаторів. Однофазні і трифазні трансформатори).Контрольна робота
Контрольна робота (КР) є важливою складовою навчального процесу, яка дозволяє здобувачам закріпити та поглибити теоретичні знання, отримані під час лекційних занять, шляхом практичного застосування їх для розв’язку конкретних задач. КР сприяє розвитку аналітичного мислення та навичок застосування математичного апарату і основ програмування.
Основними цілями виконання КР є:
- засвоєння теоретичних знань;
- розвиток практичних навичок;
- формування уміння самостійно обирати необхідний математичний апарат для вирішення конкретної проблеми.
Успішне виконання КР вимагає від здобувачів вміння аналізувати задачі і розробляти ефективні алгоритми для розв’язання складних проблем. Всі ці етапи є невід’ємною частиною процесу навчання і розвитку компетенцій, необхідних для майбутньої професійної діяльності.
Основними цілями виконання КР є:
- засвоєння теоретичних знань;
- розвиток практичних навичок;
- формування уміння самостійно обирати необхідний математичний апарат для вирішення конкретної проблеми.
Успішне виконання КР вимагає від здобувачів вміння аналізувати задачі і розробляти ефективні алгоритми для розв’язання складних проблем. Всі ці етапи є невід’ємною частиною процесу навчання і розвитку компетенцій, необхідних для майбутньої професійної діяльності.