Section outline

  • Складання документації є одним із основних розділів діяльності студента-практиканта під час проходження виробничої (тренерської) практики у спортивному закладі.
    Основними документами планування тренувань і змагань за видом спорту є річний план роботи груп спортивного закладу, навчально-тренувальна програма і календар змагань. Усі документи планування розробляються на їх основі і повинні бути логічно і змістовно пов’язані між собою.
    Звіт про проходження практики має висвітлювати, аналізувати та узагальнювати проведені під час практики види робіт. Під час написання звіту слід спиратися на записи педагогічного щоденника, які проводилися практикантом щоденно протягом її тривалості.
    Звіт включає наступні частини:
    - титульний аркуш;
    - основна частина (складається з трьох розділів: організаційна робота, навчально-тренувальна робота, виховна робота);
    - профорієнтаційна робота;
    - висновки.
    З метою грамотного написання звіту студентам надається стисла характеристика за кожним розділом:
    1. Організаційна робота. В цьому розділі необхідно зазначити, скільки тренувальних занять студент відвідав в якості помічника у тренерiв на базi практики, скільки занять відвідав у інших практикантів, що корисного взято з цих відвідувань, якими ефективними прийомами взаємодії з вихованцями-спортсменами слід озброїтися, чого слід уникати в роботі тренера-викладача. Необхідно зазначити кількість проведених навчально-тренувальних занять, в яких групах вони проводилися, які оцінки були виставлені за проведені заняття. Який позитивний досвід був накопичений, що не вдалося вирішити і чому, над чим необхідно працювати в подальшому. Крім того, детально проаналізувати роботу інших студентів-практикантів (аналіз методів тренування, завдання, відповідність тренувальних навантажень віку дітей, рівень їх підготовленості тощо), висвітлити роботу зі спортсменами, що не встигають у навчанні і з тими, що виявили здібності до занять спортом. Завершуватися організаційна частина має узагальненнями стосовно засобів, методів і форм роботи на навчально-тренувальному занятті, висновками про ефективність різних форм взаємодії спортсменів і тренера-викладача на занятті, висновками про те, що необхідно засвоїти і використовувати у власній роботі у майбутньому, чого слід уникати, яким чином самовдосконалюватися.
    2. Навчально-тренувальна робота. В цій частині слід зазначити, з якими методичними матеріалами ознайомився студент-практикант, що зробив для поліпшення роботи у ДЮСШ. Необхідно проаналізувати теорію та методику підготовки спортсменів в групах початкової підготовки і проведення тренувальних занять, їх специфіку; аргументувати засоби, методи, методичні прийоми, форми навчання, що використовувались студентом під час проходження виробничої практики. Особливу увагу слід приділити технічній підготовленості спортсменів, описати технології, що використовувалися при навчанні техніки рухливих навичок, обґрунтувати власні розробки з цього питання, запропонувати певні вдосконалення існуючих методик та ін. В кінці даної частини звіту необхідно зробити висновок про те, якими мають бути сучасні навчально-тренувальні заняття в групах спортивного удосконалення, як i чому слід навчати спортсменів цього віку та виду спорту, які методи і засоби тренування краще сприяють більш ефективному навчанню, якою має бути методика підготовки і проведення сучасних спортивних занять.
    3. Виховна робота. В цій частині звіту слід висвітлити роботу студента-практиканта в якості тренера-викладача. Необхідно дати розгорнуту характеристику проведення спортивного змагання за видом спорту: провести ґрунтовний аналіз виховного впливу, ефективності і значущості розробленого заходу. Найважливішим у аналізі виховної роботи є чітке визначення якостей і психологічних особливостей спортсменів, формування яких ставилося за мету виховної роботи. Також необхідно зазначити роботу з пропаганди здорового способу життя та необхідністю занять спортом серед батьків, складності, які виявились при даній роботі, назвати шляхи вирішення проблем. Потрібно дати оцінку всій проведеній роботі, спробувати визначити вдалі знахідки і прорахунки у виховній роботі, зробити висновки.
    4. Профорієнтаційна робота. Вказати які заходи були зроблені за даним видом роботи (бесіда, коротка доповідь, обгрунтоване запрошення відвідати ЗВО/кафедру, презентація та ін.) і результати проведеної роботи серед спортсменів та їх батьків. Мета даного виду роботи – пропаганда здоров'я та здорового способу життя завдяки фізичному вихованню і спорту, популяризація спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» на кафедрі ФВіС КНУБА і сприяти розповсюдженню цієї інформації.
    Висновки. У висновках звіту необхідно зазначити, яке значення мала практика для фахової підготовки майбутнього тренера-викладача, які позитивні і негативні сторони спостерігалися в організації практики, написати свої пропозиції щодо її організації, зробити висновки про власні здобутки під час виконання завдань виробничої (тренерської) практики.