Section outline


  • Навчальна ознайомча практика – попередній необхідний етап в підготовці майбутніх фахівців у галузі фізичної культури і спорту.
    Навчально-ознайомча практика є логічним продовженням вивчення дисципліни «Вступ до спеціальності» і відбуваються у другому семестрі на 1 курсі навчання.
    Навчально-ознайомча практика студентів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» освітнього рівня бакалавр проходить на базі Дитячо-юнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ), Спортивних клубів (СК), Спортивних секцій, Громадських організацій, Федерацій в якості спостерігачів (1 тиждень) і помічників тренера (2 тижні).
    Тривалість навчальної практики складає 3,5 тижні (5 кредитів).
    Після проходження практики студенти складають залікову документацію.
    Підсумком проходження навчально-ознайомчої практики є диференційний залік.

    Рік підготовки ______I______
    Семестр _____II_____
    Кількість тижнів _____3,5______
    Кількість кредитів ____5______
    Загальна кількість годин ____150_____
    Вид контролю: _____залік_____

    Викладачі:
    Керівник практики: старший викладач Войтенко Оксана Анатоліївна. Ел. пошта: voitenko.oa@knuba.edu.ua
    Організатор практики: старший викладач Ляшенко Алла Олексіївна. Ел. пошта: liashenko.ao@knuba.edu.ua
    Куратор групи студентів: старший викладач Антонюк Оксана Анатоліївна. Ел. пошта: antoniuk.oa@knuba.edu.ua

    Мета. Згідно з навчальною програмою дисципліни “Вступ до спеціальності” сформована наступна мета: ознайомити студентів діяльністю спортивної бази(баз), де відбувається практика, її структурними підрозділами, функціонуванням, пріоритетними напрямками роботи тощо, а також сформувати уявлення про майбутню професію.

    Завдання:
    1. Надати можливість практичного використання отриманих у процесі вивчення таких дисциплін як «Вступ до спеціальності», «Теорія спорту», «Гігієна ФВіС» теоретико-методологічних знань згідно вимог практики.
    2. Сформувати уміння і навички спостерігача та помічника тренера в процесі навчально-тренувальних занять.
    3. Навчити правильно формулювати задачі заняття (підготовчої і заключної частин) та вирішувати їх завдяки правильно підібраним засобам і методам ФВіС.
    4. Формувати уміння і навички ефективного спілкування і між особистісної взаємодії з контингентом займаючихся, з урахуванням їх віку та рівня кваліфікації.
    5. Ознайомити з деякими інноваційними засобами і методами ФКіС, що використовуються в спортивній практиці даної бази.
    6. Навчити аналізувати ефективність проведення навчально-тренувального заняття тренером, іншими студентами-практикантами та робити практичні висновки.
    7. Сприяти розвитку педагогічних умінь та здібностей студентів.
    8. Активізувати ресурси особистісного самовдосконалення та творчого підходу.
    9. Сформувати стійкий інтерес до майбутньої професії, розкрити перспективи професійного зростання.

    Сформовані компетентності:
    Інтегральна компетентність (ІК): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів наук з фізичного виховання і спорту, та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
    Загальні компетентності (ЗК):
    ЗК01. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
    ЗК 04. Здатність працювати в команді.
    ЗК 05. Здатність планувати та управляти часом.
    ЗК 06. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК 08. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК 09. Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК 10. Здатність бути критичним і самокритичним.
    ЗК 11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК 12. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
    СК01. Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості.
    СК05. Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя.
    СК07. Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини.
    СК09. Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів.
    СК10. Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми.
    СК11. Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом.
    СК14. Здатність до безперервного професійного розвитку.
     
    Програмні результати здобувачів освітньої програми, що формуються в результаті засвоєння освітньої компоненти (ПРН):
    ПРН01. Здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем.
    ПРН02. Спілкуватися українською та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом, дотримуватися етики ділового спілкування.
    ПРН03. Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
    ПРН04. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення.
    ПРН07. Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами.
    ПРН09. Демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров'я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення.
    ПРН10. Оцінювати рухову активність людини та її фізичний стан, складати та реалізовувати програми кондиційного тренування, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчі заходи.
    ПРН13. Використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості.
    ПРН14. Застосовувати у професійній діяльності знання анатомічних, фізіологічних, біохімічних, біомеханічних та гігієнічних аспектів занять фізичною культурою і спортом.
    ПРН17. Знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини.
    ПРН21. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
     
    Перелік типів спортивних баз, де може відбуватися практика:
    1.Дитячо-юнацькі спортивні школи (ДЮСШ);
    2.Спортивні клуби (СК);
    3.Спортивні секції за видом спорту;
    4.Громадські організації;
    5. Федерації за видом спорту.