Main content blocks
Section outline
-
Назва освітньої компоненти: Електричні апарати
Шифр освітньої компоненти: ОК12 (бакалавр)Шифр спеціальності: 141
Назва спеціальності: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Назва спеціалізації: Електромеханічні системи автоматизації та електроприводРозробник: ЯРАС Володимир Ігорович, кандидат технічних наук, доцент
шифр
ОР бакалавр
Форма навчання: денна
Форма контролю
Семестр
Відмітка про погодження
Назва спеціальності (спеціалізації)
Кредитів
Обсяг годин
Кількість індивідуальних робіт
Всього
аудиторних
Разом
у тому числі
Л
Лр
Пз
КП
КР
РГР
Контр
141
Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
5
150
70
34
18
18
1
Ісп
2
-
Перереквізити: Фізика; Вступ до електромеханіки.
Мета дисципліни – отримання студентами знань про електричне обладнання, електричні апарати загального використання, виконавчі механізми і регулюючі органи автоматизованих систем.
Завдання дисципліни – отримання навичок з проектування систем керування електромеханічних систем.
Вивчення дисципліни «Електромеханічні системи автоматизації загальнопромислових механізмів» сприяє формуванню у здобувачів наступних компетентностей. -
Компетентності здобувачів освітньої програми,
що формуються в результаті засвоєння освітньої компоненти
Код
Зміст компетентності
Інтегральна компетентність
ІК
Здатність розв’язувати складні задачі та вирішувати практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів фізики та інженерних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності
ЗК
К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
К04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
К06. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
К07. Здатність працювати команді.
К08. Здатність працювати автономно.
К09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
К10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності
ФК
К11. Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (САПР).
К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.
К13. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг.
К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики.
К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.
К16. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії.
К17. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання.
К18. Здатність виконувати професійні обов’язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища.
К19. Усвідомлення необхідності підвищення ефективності електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування.
К20. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.
К21. Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних (аварійних) ситуацій в електроенергетичних та електромеханічних системах.
К22. Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту та проектування електромеханічних систем та їх складових.
Зазначене забезпечує досягнення програмних результатів навчання, згідно з якими Здобувач повинен мати знання з наступних питань.
-
Програмні результати здобувачів освітньої програми, що формуються в результаті засвоєння освітньої компоненти
Програмні результати навчання
ПР01. Знати і розуміти принципи роботи електричних систем та мереж, силового обладнання електричних станцій і підстанцій, пристроїв захисного заземлення та грозозахисту та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи метрології та електричних вимірювань, принципи роботи пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики, мати навички здійснення відповідних вимірювань і використання зазначених пристроїв для вирішення професійних завдань.
ПР03. Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР04. Знати принципи роботи біоенергетичних, вітроенергетичних, гідроенергетичних та сонячних енергетичних установок.
ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР06. Застосовувати прикладне програмне забезпечення, мікроконтролери та мікропроцесорну техніку для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР07. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах.
ПР08. Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками.
ПР09. Уміти оцінювати енергоефективність та надійдіть роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем.
ПР10. Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність.
ПР11. Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно і письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань.
ПР12. Розуміти основні принципи і завдання технічної та екологічної безпеки об’єктів електротехніки та електромеханіки, враховувати їх при прийнятті рішень.
ПР13. Розуміти значення традиційної та відновлювальної енергетики для успішного економічного розвитку країни.
ПР14. Розуміти принципи європейської демократії та поваги до прав громадян, враховувати їх при прийнятті рішень.
ПР15. Розуміти та демонструвати добру професійну, соціальну та емоційну поведінку, дотримуватись здорового способу життя.
ПР16. Знати вимоги нормативних актів, що стосуються інженерної діяльності, захисту інтелектуальної власності, охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії, враховувати їх при прийнятті рішень.
ПР17. Розв’язувати складні спеціалізовані задачі з проектування і технічного обслуговування електромеханічних систем, електроустаткування електричних станцій, підстанцій, систем та мереж.
ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням.
ПР19. Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат електричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні.
ПР20. Вміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових.
-
Модуль 1. Автоматизовані електромеханічні системи (ЕМС) загальнопромислових механізмів (ЗПМ)
Змістовний модуль 1. Вступ.
Лекція 1. Вступ. Мета, задачі і зміст дисципліни. Призначення і класифікація електричних апаратів. Роль електричних апаратів в системах автоматичного керування електроприводами і автоматизації виробничих процесів. Основні вимоги, які ставляться до електричних апаратів.Змістовний модуль 2. Основи теорії електричних апаратів.
Лекція 2.. Нагрівання і охолодження електричних апаратів. Нагрівання провідника та нагрівання котушок. Тепловий баланс. Припустима температура нагрівання частин апаратів. Термічна стійкість.
Лекція 3.. Електродинамічні зусилля в електричних апаратах. Електродинамічні сили між провідниками. Електродинамічні сили при постійному та змінному струмі. Механічний резонанс. Умови механічної стійкості електричних апаратів.
Лекція 4. Конструктивне виконання електричних апаратів. Конструкції електричних апаратів. Кліматичне виконання електричних апаратів. Класи захисту.Змістовий модуль 3. Контактні електричні апарати.
Лекція 5.. Електромагнітні приводи електричних апаратів Електромагніти змінного струму. Короткозамкнений виток. Електромагніти постійного струму Статичні тягові характеристики електромагнітів і механічні характеристики апаратів. Динамічні характеристики електромагнітів.
Лекція 6. Пневмоприводи. Лінійні двигуни.
Лекція 7. Електричні контакти. Матеріали контактів Замикання контакті. Розмикання контактів. Конструкції розривних контактів. Контактні вузли.
Лекція 8. Електрична дуга. Замкнення контактів. Розмикання контактів. Процеси в дуговому проміжку. Умови горіння дуги.
Лекція 9. Боротьба з дугоутворенням Способи боротьби з дугоутворенням в розривних контактах апаратів низької напруги та апаратів високої напруги.
Лекція 10. Комутаційні апарати низької напруги. Роз’єднувачі, вимикачі, перемикачі.
Лекція 11. Реле. Електромагнітні реле. Реле напруги. Реле струму. Геркони. Теплові реле. Реле часу, таймери.
Лекція 12. Силові реле. Контактори. Пускачі.
Лекція 13. Комутаційні апарати високої напруги. Відмикачі. Роз’єднувачі. Запобіжники.Змістовий модуль 4. Безконтактні електричні апарати.
Лекція 14. Безконтактні електричні апарати. Переваги та недоліки.Змістовий модуль 5. Апарати захисту
Лекція 15. Статичні апарати захисту, Захисні р . Запобіжники. Реактори. Розрядники. Захисні р
Лекція 16. Автоматичні вимикачі (автомати). Конструкції автоматів. Захист від коротких замикань. Захист від перевантажень. Часострумові характеристики.
Лекція 17.Модуль 2. Розрахунково-графічна робота
Змістовий модуль 1. Розробка схеми електричної принципової.
Тема 1. За завданням розробити схему принципову релейно-контактної системи керування електроприводу.
Тема 2. Вибір електричних апаратів.Змістовий модуль 2. Розробка схем електричних.
Тема 3. . Розробка схеми електричної з’єднань. Розробка схеми електричної підключень. -
№
Назва теми
К-сть
годин
1
Загальні особливості електричних апаратів
2
2
Електричні контакти
2
3
Автоматичні вимикачі
4
4
Електромагнітні контактори
2
5
Реле струму, реле напруги
2
6
Плавкі запобіжники
2
7
Захисне заземлення, ПЗВ,
4
Разом
18
-
№
Назва теми
К-сть
годин
1
Дослідження автоматичного вимикача
2
2
Дослідження електромагнітного контактора
2
3
Дослідження релейно-контактної схеми реверсивного пуску асинхронного двигуна
2
4
Дослідження конструкції та принципу дії реле струму
2
5
Дослідження конструкції та принципу дії реле напруги
2
6
Дослідження конструкції та принципу дії теплових реле
2
7
Дослідження плавких запобіжників
2
8
Дослідження релейно-контактної схеми прямого пуску та динамічного гальмування асинхронного двигуна
4
Разом
8
-
№
Назва теми
Кількість годин
Змістовий модуль 1.
0,5
1
Призначення і класифікація електричних апаратів. Роль електричних апаратів в системах автоматичного керування електроприводами і автоматизації виробничих процесів. Основні вимоги, які ставляться до електричних апаратів.
0,5
Змістовий модуль 2.
1,5
2
Нагрівання провідника та нагрівання котушок. Тепловий баланс. Припустима температура нагрівання частин апаратів. Термічна стійкість.
0,5
3
Електродинамічні сили між провідниками. Електродинамічні сили при постійному та змінному струмі. Механічний резонанс. Умови механічної стійкості електричних апаратів.
0,5
4
Конструкції електричних апаратів. Кліматичне виконання електричних апаратів. Класи захисту.
0,5
Змістовий модуль 3.
4,5
5
Електромагніти змінного струму. Короткозамкнений виток. Електромагніти постійного струму Статичні тягові характеристики електромагнітів і механічні характеристики апаратів. Динамічні характеристики електромагнітів.
0,5
6
Пневмоприводи. Лінійні двигуни
0,5
7
Матеріали контактів Замикання контакті. Розмикання контактів. Конструкції розривних контактів. Контактні вузли.
0,5
8
Замкнення контактів. Розмикання контактів. Процеси в дуговому проміжку. Умови горіння дуги
0,5
9
Способи боротьби з дугоутворенням в розривних контактах апаратів низької напруги та апаратів високої напруги.
0,5
10
Роз’єднувачі, вимикачі, перемикачі.
0,5
11
Електромагнітні реле. Реле напруги. Реле струму. Геркони. Теплові реле. Реле часу, таймери.
0,5
12
Контактори. Пускачі.
0,5
13
Комутаційні апарати високої напруги
0,5
Змістовий модуль 4.
0,5
14
Безконтактні електричні апарати. Переваги та недоліки
0,5
Змістовий модуль 5.
1,5
15
Запобіжники. Реактори. Розрядники. Захисні р
0,5
16
Конструкції автоматів. Захист від коротких замикань. Захист від перевантажень. Часострумові характеристики.
0,5
17
0,5
10
Виконання РГР за варіантом
12
11
Підготовка до практичних занятть
4,5
12
Підготовка до лабораторних занять, опрацювання результатів
4,5
13
Підготовка до іспиту
30
Всього
80
-
Індивідуальне завдання
Розрахунково-графічна робота.
Розрахунково-графічна робота (РГР) є важливою складовою навчального процесу, що дозволяє здобувачам закріпити та поглибити теоретичні знання, отримані під час лекційних занять, шляхом практичного застосування їх для вирішення конкретних задач. КР сприяє розвитку аналітичного мислення, навичок для програмування існуючого обладнання та створення оптимальних програм для конструкцій апаратного забезпечення в процесі своєї діяльності.
Основними цілями виконання РГР є:
· Засвоєння теоретичних знань.
· Розвиток практичних навичок.
· Формування навичок самостійної роботи.
· Поглибленого вивчення застосування частотних перетворювачів.
Успішне виконання РГР вимагає від здобувачів вміння аналізувати задачі, розробляти ефективні алгоритми, писати якісний код для коректної роботи апаратного забезпечення. Всі ці етапи є невід’ємною частиною процесу навчання і розвитку компетенцій, необхідних для майбутньої професійної діяльності.
Для забезпечення об’єктивності та прозорості оцінювання РГР вводиться шкала в 100 балів з можливістю отримання додаткових 10 балів за особливі досягнення (20 балів у загальній підсумковій оцінці). Оцінювання здійснюється за чітко визначеними критеріями, що дозволяють врахувати всі аспекти виконаної роботи, від своєчасності вирішення завдання до якості оформлення документації.
№
Критерій оцінювання
Максимальна кількість балів
1
Своєчасність вирішення завдання
20
1.1
Виконання усіх вимог завдання
10
1.2
Логічність і правильність реалізації розрахунків
10
2
Якість розрахунків
30
2.1
Зрозумілі і читабельні формули
5
2.2.
Правильна послідовність розрахунків
10
2.3
Правильність підставлених чисел до формул
5
2.4
Відсутність надлишкових формул
5
2.5
Коментування формул та дотримання стандартів стилю
5
3
Оптимізація та ефективність
10
3.1
Ефективність обраних формул
5
3.2
Оптимальне використання AutoCAD ресурсів
5
4
Документація та презентабельність результатів
20
4.1
Наявність чіткої та детальної документації
10
4.2
Візуальне представлення результатів (креслення, графіки, таблиці, діаграми)
5
4.3
Якість та повнота звіту
5
5
Інноваційність та креативність
10
5.1
Використання нових або нестандартних підходів до вирішення задачі
5
5.2
Оригінальність презентації проєкту
5
6
Складність завдання
10
Складність обраного завдання та його відповідність вимогам курсу
10
Загалом
100
Опис критеріїв оцінювання РГР:
Виконання усіх вимог завдання (10 балів) – ваші розрахунки повинні повністю відповідати поставленим завданням, згідно варіанту. Усі аспекти задач, які були задані викладачем, повинні бути вчасно реалізовані у вашій розрахунково-графічній роботі.
Логічність і правильність реалізації розрахунків (10 балів) – ваш розрахунок повинен бути логічним та коректно реалізованим, що передбачає правильний вибір методів і підходів для вирішення задачі, а також відсутність логічних помилок у розрахунках.
Зрозумілі і читабельні формули (5 балів) – формули повинні бути написані так, щоб їх було легко читати і розуміти. Використовуйте зрозумілі назви змінних, функцій та інших елементів формул.
Правильна послідовність розрахунків (10 балів) – використовуйте методичні вказівки для послідовності вирішення поставленого завдання – це покращує ефективність та простоту розуміння проекту.
Правильність підставлених чисел до формул (5 балів) – ваші формули повинні містити правильно підставлені числові значення з попередніх розрахунків, або вихідних даних, опираючись на рекомендації з методичних вказівок.
Відсутність надлишкових формул (5 балів) – формули повинні бути добре прокоментовані, щоб обґрунтувати складні або важливі частини роботи. Дотримуйтеся стандартів під час оформлення розрахунково-графічної роботи.
Коментування формул та дотримання стандартів стилю (5 балів) – для покращення стилю презентації вашої роботи необхідно вказувати назву формули (що в цій формулі розраховується). Формула, підставлені в неї числа, отриманий результат мають бути записані згідно стандарту.
Ефективність обраних формул (5 балів) – використовуйте формули, які забезпечують ефективне вирішення задачі. Пам’ятайте про складність формул та намагайтеся мінімізувати час виконання розрахунково-графічної роботи.
Оптимальне використання AutoCAD ресурсів (5 балів) – ваші креслення повинні ефективно використовувати доступні ресурси програми AutoCAD.
Наявність чіткої та детальної документації (5 балів) – у вашій документації повинні бути чітко викладені всі аспекти вашої роботи, включаючи опис проблеми, підходи до її вирішення, використані методи та алгоритми. Всі розрахунки повинні містити чітку послідовність записів: назва формули, формула = підставлені числові значення = отриманий результат = розмірність, під формулою є пояснення до її складових.
Візуальне представлення результатів (креслення, графіки, таблиці, діаграми) (5 балів) – представляйте результати вашої роботи у вигляді креслень в програмі AutoCAD, графіків, таблиць чи діаграм, щоб краще проілюструвати отримані дані та їх аналіз.
Якість та повнота звіту (5 балів) – звіт повинен бути повним та добре структурованим, включаючи всі необхідні розділи, що описують виконану роботу та отримані результати.
Використання нових або нестандартних підходів до вирішення задачі (5 балів) – демонструйте креативність у підході до вирішення задачі, використовуючи інноваційні методи або нестандартні підходи.
Оригінальність презентації (5 балів) – ваша презентація повинна бути оригінальною та привабливою, привертаючи увагу до ключових аспектів розрахунково-графічної роботи.
Складність обраного завдання та його відповідність вимогам курсу (10 балів) – оцініть рівень складності вашого завдання та переконайтеся, що воно відповідає вимогам курсу. Складніші завдання заслуговують на вищу оцінку!
Використання передових методів або технологій (5 балів) – використовуйте передові методи або технології для вирішення задачі, що демонструє ваше прагнення до новітніх досягнень у сфері роботи з апаратним забезпеченням.
Успішне впровадження проекту у реальному середовищі (5 балів) – якщо ваші розрахунки, або пропозиції успішно впроваджені та почали використовуватися у реальному середовищі, це буде оцінено додатковими балами.
Розподіл годин дозволяє ефективно організувати процес виконання РГР, забезпечуючи належний рівень якості та відповідність встановленим критеріям оцінювання.
№№
Етап
Кількість годин
1
Аналіз завдання та планування
1
2
Розробка схеми електричної принципової
4
2.1
Вибір електричних апаратів
2
2.2
Розробка схеми електричної принципової
2
3
Розробка схем електричних
5
3.1
Розробка схеми електричної з’єднань
3
3.2
Розробка схеми електричної підключень
2
5
Документація та оформлення звіту
1
5.1
Формування технічної документації та звіту
1
6
Розробка презентації
1
6.1
Створення презентаційного матеріалу для захисту розрахунково-графічної роботи
1
Загалом
12
* всі графічні зображення розміщуються на форматах А3 та А4 і проводяться в програмі AutoCAD.
** проведення розрахунків здійснюється за допомогою програми Mathcad.
*** оформлення розрахунків приводиться у вигляді презентації; або на аркушах А4 у вигляді стандартної пояснювальної записки, за допомогою програми Word.
Здобувачі можуть обрати будь-яку з запропонованих тем для виконання своєї роботи. Якщо у здобувача є інша ідея для проекту, яка здається більш цікавішою, будь ласка, обговоріть її з викладачем заздалегідь, щоб отримати дозвіл на її реалізацію.
-
Методи контролю та оцінювання знань
Загальне оцінювання здійснюється через вимірювання результатів навчання у формі проміжного (модульного) та підсумкового контролю (залік, захист розрахунково-графічної роботи тощо) відповідно до вимог зовнішньої та внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти.
Проміжний контроль проводиться під час навчального семестру для оцінки засвоєння здобувачами конкретних модулів або блоків робочої програми. Проміжний контроль може включати тести, опитування, своєчасне та правильне виконання практичної роботи та інші форми оцінювання, що дозволяють визначити рівень поточних знань і навичок здобувачів.
Підсумковий контроль здійснюється в кінці навчального семестру або курсу для підсумкової оцінки знань здобувачів та включає залік, захист розрахунково-графічної роботи, а також інші форми оцінювання, що відповідають вимогам освітньої програми.
Контрольні заходи поділяються на вхідний, поточний, модульний та семестровий контроль.
Вхідний контроль проводиться на початку навчального семестру або курсу для визначення початкового рівня знань здобувачів.
Поточний контроль здійснюється протягом семестру під час практичних та індивідуальних занять, забезпечуючи регулярну оцінку прогресу здобувачів.
Модульний контроль проводиться після завершення певного модуля або блоку навчальної програми для оцінки засвоєння конкретного матеріалу.
Семестровий контроль виконується за окремим графіком, складеним деканатом факультету, і включає підсумкову оцінку знань здобувачів за семестр.
Процедури контролю різняться залежно від типу контролю. Вхідний, поточний та модульний контроль проводяться під час практичних та індивідуальних занять з викладачем. Методи включають тести, опитування, практичні завдання та інші форми оцінювання. Семестровий контроль здійснюється відповідно до затвердженого графіку і може включати письмові іспити, заліки, усні опитування та інші форми підсумкового оцінювання.
Засоби контролю розрахунково-графічної роботи включають їх представлення та захист перед комісією або викладачем. Здобувачі повинні продемонструвати розуміння теми, методології дослідження та вміння застосовувати отримані знання на практиці. Для РГР вимагаються детальні письмові звіти про виконану роботу, що містять чітко сформовані записи назв проведених розрахунків, формул, самі формули, підставлені числа, отримані результати та проставлена розмірність, згідно міжнародної системи СІ, а також містять аналіз результатів, висновки та рекомендації. Заохочується візуальне представлення роботи за допомогою презентаційного матеріалу для демонстрації основних результатів та досягнень.
Додаткові механізми контролю включають використання онлайн - платформ для проведення тестів, завдань та обговорень, оцінку самостійних завдань, які виконуються здобувачами поза аудиторією, включаючи дослідницькі роботи, реферати та інші види діяльності. Регулярні консультації з викладачами сприяють обговоренню прогресу, отриманню зворотного зв’язку та уточненню незрозумілих питань.
Означені методи контролю спрямовані на забезпечення систематичного та об’єктивного оцінювання знань і навичок здобувачів, сприяючи їхньому успішному навчанню та професійному розвитку.Політика щодо академічної доброчесності
Всі письмові роботи, включаючи індивідуальні завдання, розрахунково- графічну роботу, курсову роботу та презентації, повинні бути оригінальними. Роботи можуть бути перевірені на плагіат, і їх оригінальність повинна складати не менше 70%. Виключення становлять наукові публікації, що вже були перевірені на плагіат і прийняті до публікації у наукових виданнях або конференціях.
Списування (використання сторонніх джерел інформації, мобільних пристроїв або інших технічних засобів без дозволу викладача) під час тестів, іспитів та інших форм оцінювання заборонене. Порушники можуть бути позбавлені можливості продовжувати тестування та підлягати дисциплінарним заходам.
У разі виявлення порушень академічної доброчесності (плагіат, списування тощо), здобувачу буде надано повторне завдання або призначено додаткове заняття для проходження оцінювання. Повторні порушення можуть призвести до більш серйозних наслідків – не зарахування проходження курсу дисципліни.Політика щодо відвідування
Навчальний процес з курсу «Автоматизовані електромеханічні системи будівельних машин і механізмів» організовано з використанням платформи Microsoft Teams, що забезпечує гнучкість у форматі навчання.Особливості організації навчального процесу:
• Усі лекційні заняття записуються та зберігаються у відповідному каналі Teams протягом семестру.
• Практичні роботи представлені в електронному вигляді з докладними інструкціями та прикладами виконання.
• Матеріали курсу (презентації, приклади КР, додаткові ресурси) доступні в Teams.
• Консультації можливі як в очному форматі, так і через Teams.
Виконання практичних робіт:
• Практичні роботи можуть виконуватися дистанційно.
• Виконання робіт можливий протягом усього семестру.
• Передбачено покрокові інструкції та шаблони для виконання робіт.
У разі пропуску занять здобувач має:
• Надати до деканату та продемонструвати викладачу документи, що підтверджують поважність причини пропуску (медичні довідки, документи про участь у конференціях, стажуваннях тощо).
• Переглянути відеозапис пропущеної лекції в Teams.
• Виконати всі практичні завдання, передбачені за темою пропущеного заняття.
Можливість онлайн-навчання надається за таких умов:
• Хвороба (за наявності медичної довідки).
• Участь у міжнародному стажуванні.
• Участь у наукових конференціях.
• Інші об’єктивні обставини за погодженням з керівником курсу.Визнання результатів неформальної та інформальної освіти
В межах курсу визнаються результати навчання, отримані у неформальній та інформальній освіті, зокрема Додаток до диплома фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, бакалавра, магістра, тощо, який містить вивчення освітньої компоненти «Автоматизовані електромеханічні системи будівельних машин і механізмів», не менше 6 кредитів ECTS.
Процедура визнання передбачає:
• Подання заяви та підтверджуючих документів (дипломи та додатки до дипломів).
• Співбесіду для підтвердження набутих компетентностей.
• Зарахування відповідних тем чи практичних робіт за результатами розгляду.
Максимальний обсяг всіх визнаних результатів освітніх компонентів не може перевищувати 25% від загального обсягу освітніх компонентів.
Усі навчальні матеріали, включаючи презентації, додаткові ресурси та завдання, доступні здобувачам через систему Teams, що забезпечує безперервність навчального процесу незалежно від форми участі в заняттях.Методи контролю
Основні форми участі здобувачів у навчальному процесі з курсу
«Автоматизовані електромеханічні системи будівельних машин і механізмів», що підлягають поточному контролю:
• Виконання та захист практичних робіт.
• Використання AutoCAD ресурсів для виконання РГР.
• Презентація розроблених технічних рішень.
• Виконання самостійних завдань.
• Робота з документацією та технічною літературою.
Кожна тема курсу відпрацьовується здобувачами через практичну реалізацію програмних завдань та захист виконаних робіт. Передбачається регулярна робота з апаратним забезпеченням та його оптимізація протягом семестру.Під час оцінювання рівня знань здобувача аналізу підлягають:
• Володіння термінологією, яка притаманна для апаратного забезпечення.
• Якість засвоєння матеріалу: розуміння принципів перетворення енергії, вміння застосовувати різні підходи до вирішення задач.
• Здатність поєднувати теоретичні знання з практичною реалізацією.
• Своєчасність і правильність розв’язування поставлених задач.
• Навички проєктування та розробки технічних рішень.
• Самостійна робота з технічною документацією, API та навчальними ресурсами.
• Вміння працювати в команді та комунікувати технічні рішення.
Тестове опитування проводиться за змістовими модулями та охоплює як теоретичні аспекти технічної механіки, так і практичні завдання з апаратного забезпечення.
Індивідуальне завдання передбачає виконання РГР за індивідуальним варіантом. РГР спрямована на практичне застосування принципів перетворення енергії та розрахунок двигунів, розробку схем електричних.Поточний контроль включає оцінювання:
• Виконаних практичних робіт.
• Якісне виконання самостійної роботи.
• Активності на заняттях.
• Поетапне виконання завдань розрахунково-графічної роботи.
• Своєчасності виконання завдань.
Позитивна оцінка поточної успішності за відсутності пропущених та невідпрацьованих практичних робіт, своєчасного і правильного виконання етапів РГР, є підставою для допуску до підсумкового контролю.Підсумковий контроль здійснюється під час залікової сесії та враховує:
• Результати виконання практичних робіт.
• Якість виконання РГР.
• Результати поточного контролю.
• Активність роботи протягом семестру.
Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою. -
Поточне оцінювання (кількість балів)
Іспит
Сума балів
Зміст. модуль
№ 1
Зміст. модуль
№ 2
Зміст. модуль
№ 3
Зміст. модуль
№ 4
Зміст. модуль
№ 5
Захист
ЛР
Виконан-
ня і захист РГР
5
5
10
10
10
10
30
20
100
-
Шкала оцінювання: національна та ECTS (залік)
Сума балів за всі види навчальної діяльності
Оцінка ECTS
Оцінка за національною шкалою
90 – 100
А
Відмінно
82-89
В
Добре
74-81
С
64-73
D
Задовільно
60-63
Е
35-59
FX
Не зараховано з можливістю повторного
складання
0-34
F
Не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
Умови допуску до підсумкового контролю
Здобувачу, який має підсумкову оцінку за дисципліну від 35 до 59 балів, призначається додаткова залікова сесія. В цьому разі він повинен виконати додаткові завдання, визначені викладачем.
Здобувач, який не виконав вимог робочої програми по змістових модулях, не допускається до складання підсумкового контролю. В цьому разі він повинен виконати визначене викладачем додаткове завдання по змісту відповідних змістових модулів в період між основною та додатковою сесіями. Здобувач має право на опротестування результатів контроля (апеляцію).
Правила подання та розгляду апеляції визначені внутрішніми документами КНУБА, які розміщені на сайті КНУБА та зміст яких доводиться Здобувачам до початку вивчення дисципліни.
-
Методичне забезпечення дисципліни
1. Електроустаткування, виконавчі механізми і регулюючі органи: методичні рекомендації до виконання розрахунково-графічної роботи / уклад.: В.І. Ярас, В.Я. Хоптій. – К.: КНУБА, 2009. – 36 с.
Рекомендована література
Базова
1. Електромеханічні системи автоматичного керування та електроприводи / М.Г. Попович, О.Ю.Лозинський, В.В.Буртний та ін.; за ред. М.Г. Поповича, О.Ю. Лозинського. – К.: Либідь, 2005. – 679 c.Допоміжна
1.Плахтина О.Г. Частотно-керовані асинхронні і синхронні електроприводи / О.Г. Плахтина, С.С. Мазепа, А.С. Куцик. – Львів: вид-во НУ «Львівська політехніка», 2002. – 226 с.Інформаційні ресурси
1. http://library.knuba.edu.ua
2. http://org.knuba.edu.ua
3. http://org2.knuba.edu.ua