Філософія як потужне методологічне джерело не надає готового знання, а вчить студента задавати правильні питання до світу і самого себе, примушує його до всебічного пошуку істини. Таким хто засвоїв філософію як навчальну дисципліну вважається студент, який демонструє здатність і готовність до конструктивного діалогу стосовно проблем світоглядного характеру, демонструє здатність до самостійної рефлексії, навчився думати критично. Натомість мислення майбутнього фахівця має бути культурним і грамотним. Філософська грамотність передбачає якісне засвоєння фундаментальний речей в області філософії – основних проблем, термінів, ідейних течій. Отже культура мислення включає в себе вміння критично аналізувати чуттєві і надчуттєві феномени, вміння бачити проблему і правильно ставити питання, вміння міркувати і логічно пов'язувати свої думки, вміння адекватно виражати і обґрунтовувати свою позицію, вміння розуміти опонента і вчитися у нього. Реалізація заданої мети перетворює філософією в основу для розуміння молодою людиною сенсу і мети свого життя, з'ясування причетності до того, що відбувається в світі.
Курс «Історії філософії і філософської думки» знайомить здобувачів вищої освіти з історією філософії, основними проблемами класичної і сучасної філософії, найбільш важливими і впливовими ідеями в експертних областях філософських дисциплін. Головними завданнями курсу є розвиток у студентів навичок самостійного критичного мислення, звички до рефлексії про найбільш важливі світоглядні питанні сучасності, а також здатності виявляти неочевидні світоглядні проблеми і знаходити шляхи їх вирішення.
Робоча програма містить витяг з навчального плану, мету вивчення, компетентності, які має здобути бакалавр, програмні результати навчання, дані щодо викладачів, зміст курсу, тематику практичних занять, вимоги до виконання індивідуального завдання, шкалу оцінювання знань, вмінь та навичок бакалавра, роз’яснення деяких аспектів організації навчального процесу, список навчально- методичного забезпечення, джерел та літератури для підготовки до практичних занять та виконання індивідуального завдання. Абсолютну більшість позицій зі списку розміщено на Освітньому сайті КНУБА або ж за цією адресою містяться посилання на ці джерела та літературу в інтернеті. Також програма містить основні положення щодо політики академічної доброчесності та політики відвідуваності занять.
Основні положення дисципліни можуть бути використані у подальшому під час вивчення філософії архітектури та соціології архітектури, а також в якості загальних принципів під час засвоєння природничо-наукових дисциплін.